Ezt a hírt a Telex és az autóMAGAZIN együttműködésének keretében olvashatják.
Sokak számára meglepő nevet választott az Alfa Romeo belépőszintű szabadidő-autója számára. A 2024-ben érkező típus a Milano lesz, amelyet tehát a többi Alfa-SUV-vel, a Tonalével és a Stelvióval ellentétben nem egy alpesi hágóról neveztek el. Az újdonság nemcsak ezért különleges, hanem azért is, mert ez lesz az első Alfa Romeo villanyautó.
A Stellantis autóipari egyesüléshez tartozó márka az X-en (korábbi nevén Twitter) közzétett teaser-videóval vezette félre rajongóit. A 15 másodperces kisfilmben az Alfa Romeo története szempontjából fontos helyszínek koordinátáit villantották fel.
A 45°33'28 „N 9°02'47 ”E az aresei márkamúzeumé, a 45°27'51 „N 9°11'22 ”E a milánói dómé, a 46°31'45 „N 10°27'11 ”E a Stelvio-, a 47°00'06 „N 11°30'21 ”E koordináta pedig a Brenner-hágóé. Ez utóbbi alapján arra lehetett következtetni, hogy a kis Alfa villanyautó a Brenner nevet kapja, utólag persze nyilvánvaló, hogy a videóban szereplő északolasz nagyváros világhírű templomának földrajzi adataival árulták el a típus valódi nevét.
Az Alfa Romeo Milanóról egyelőre nem adtak közre gyári fotókat, de az autó nem hivatalos képeit az a UX (user experience) dizájner készítette, aki az utastér vezető körüli részét tervezte. A képeken a jövőre érkező Alfa SUV igencsak karakteres orr-résszel látható, fényszórói keskenyek, a nappali menetfények pedig messze középre nyúlnak. A motorháztető erősen kontúros, és előrefelé irányítja a tekintetet az Alfa-logó fölött, a kötény alsó részén pedig hangsúlyos légterelőket láthatunk.
Az oldalnézetet az enyhén emelkedő alsó ablakvonal és a szélesedő szárnyak határozzák meg. A kis Alfa első ajtói íves fogantyúkkal, a hátsók pedig a C oszlop ablakháromszögébe rejtett kilincsekkel nyílnak. Hátul egy spoiler árnyékolja a keskeny üveget, a hátsó lámpák pedig szintén keskenyek és finom vonalúak. A belső térbe digitális műszerfalat tervezett az Alfa, ahogy az utóbbi években számos más tömeggyártó is áttért erre a megoldásra.
Az új Alfa első példányai 2024 első negyedévében gördülnek le a lengyelországi, Tychyben található gyártósorról, ahol az azonos CMP és e-CMP platformra épülő Fiat 600e és a Jeep Avenger is készül. Ezt a padlólemezt 2026-ban váltja le az Stellantis új, STLA Small nevű konstrukciója.
Az Alfa Romeo Milano tisztán elektromos hajtást kaphat 54 kilowattóra kapacitású akkumulátorral és 400 kilométer körüli hatótávolsággal. Az első kerekeket hajtó villanymotorja a Fiat 600e-ben és az Avengerben 156 lóerős, vagyis várhatóan a Milano alapváltozata is ilyen teljesítményű lesz.
Az új név bejelentésekor az Alfa Romeo vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato elárulta, hogy a Milano nagyobb teljesítményű, összkerékhajtású változatban is rendelhető lesz. Ez egyúttal azt jelentené, hogy a kis Alfa Q4 jelű, több mint 200 lóerős verziója lehet az első olyan e-CMP platformra épülő modell, amelynek mindkét tengelyét villanymotorok hajtják. Nem hivatalos információk szerint a Jeep Avenger 2024 is ilyen elrendezésű lesz.
Később a még erősebb és sportosabb „Quadrifoglio Verde” változat is készülhet a Milanóból, arról azonban még nem született döntés. A csúcsmodell bevezetése attól is függ, hogy a potenciális vásárlók hajlandóak lennének-e borsos árat fizetni érte.
A tisztán elektromos hajtás mellett az Alfa 48 voltos hibrid rendszerrel szintén elérhető lesz a Milano. Ebben egy 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor, valamint egy villanymotor dolgozik össze, és összesen 126 lóerőt teljesítenek. Ezzel a benzin-elektromos Milano teljesítményével is kitűnne az azonos platformra épülő egyéb Stellantis-modellek sorából.
A várhatóan jövő áprilisban bemutatkozó, és szeptemberben a szalonokba kerülő típus lesz a legolcsóbb Alfa Romeo, de ára így is meghaladhatja a Fiat 600e és a Jeep Avenger árszintjét. A jelenleg csak tisztán elektromos hajtással gyártott Fiat alapváltozata 14 millió forintba kerül, míg a Jeep 10 millió forintot kér a hibrid és 16 milliót az elektromos Avengerért.