2023. december 7. – 17:21
Ezt a hírt a Telex és az autóMAGAZIN együttműködésének keretében olvashatják.
A Volkswagen dilemmában van: az ID. almárka az elektromos modellek miatt jött létre, a belső égésű motoros modellekkel párhuzamosan. Ebben a helyzetben igazán érdekes kérdés, hogy mi lesz a tisztán elektromos hajtásra való átállás során az olyan értékes típusnevekkel, mint a Golfé, hiszen a típus egyes generációi évtizedekig uralták a hagyományos kompakt autók piaci szegmensét.
A Volkswagen vezetője, Thomas Schäfer szerint a márka nem akarja feladni a Golf elnevezést és a hasonlóan ikonikus megnevezéseket, inkább az ID sorozatba olvasztja ezeket. Erre már most is találunk a példát az ID.Buzz nevű villanyos mikrobusz képében, és ha ebből a logikából indulunk ki, akkor biztosra vehető az ID.Golf érkezése.
A Golf jelenleg kapható nyolcadik generációjának modellciklusa 2027-ben ér véget, de várhatóan elkészítik a kilencediket is, amelyben megtartják a belső égésű motorok egy részét. Az évtized második felében várható újdonság az MQB evo (modified modular transverse matrix) padlólemezre épül, és biztosan készül majd 100 kilométeres elektromos hatótávot kínáló plug-in hibrid hajtáslánccal.
A következő Golfhoz új szoftvert is fejlesztenek, hogy kiszűrjék a jelenlegi generáció jellemző problémáit, de a Golf IX-et DCC (Dynamic Chassis Control) nevű adaptív futóművel is felszerelik majd. A jelek szerint a Volkswagennél úgy gondolják, hogy a Golf készen áll utolsó éveire. Az Európai Unióban elfogadott előírások szerint 2035-től ezt a típust sem lehet majd belső égésű motorral kínálni, de valószínűbb, hogy néhány évvel korábban befejeződik a hagyományos verzió gyártása.
Thomas Schäfer világossá tette, hogy az ID.Golf nem lép az ID.3 helyébe, szerinte a két modellt a méret és a piaci pozíció szempontjából külön kell kezelni. Hozzátette, hogy csak akkor lesz elektromos Golf, ha az valóban képes követni a típus eddigi terezési elveit, például laposabb lesz a tetővonala, mint az ID.3-é. Az újdonság piacra kerülése legkorábban 2028-ban lesz lehetséges, és az új SSP járműplatformra épül majd. Ezt először az egyelőre Trinity munkanévvel azonosított, közepes méretű SUV-ben alkalmazza majd a Volkswagen, az ID.Golfra pedig a 2030-as évek első feléig várnunk kell.
A Volkswagen nem tervezi az ID.3 kivezetését, amelyből az idei év első kilenc hónapjában 90 ezer példányt adtak el, ugyanakkor azt sem zárták ki teljesen, hogy egyszer mégis megszűnik ez a típusnév, elvégre az ID.3 és a Golf ugyanazt a szegmenst foglalja el, de egyelőre eltérő hajtásrendszerrel gyártják őket. Várhatóan legkésőbb a belső égésű motorral hajtott Golf megszűnésével olvadhat egybe a két típus, akár az ID-előtag nélkül is. Ugyanez vonatkozik a VW többi sikeres modellsorozatára is, ugyanis szinte mindegy, hogy például egy népszerű típust ID.Tiguannak vagy egyszerűen Tiguannak neveznek-e.
Schäfer a legendás „GTI” elnevezés visszatérését is tervezi a márka legnagyobb teljesítményű modelljeinek esetében. A 2020-ban, az ID.4-ben bevezetett „GTX” megjelölés szintén nem szűnik meg, hiszen a csúcskategóriás ID.3 is megkapja a jövőben ezt az utótagot, akárcsak az ID.7 legerősebb verziója. A kifejezetten sportos „R”-sorozatnév szintén átkerül a villanyautókra, míg az összkerékhajtású modellek az X-utótagot viselik majd a nevükben.