Egy kis műhely több mint 500 lóerős 190-es Mercedest tervez

2023. november 21. – 11:12

Egy kis műhely több mint 500 lóerős 190-es Mercedest tervez
A HWA AG restomod átépítéséről készített skiccen jól látható, hogy az autóépítő műhely alig változat majd a 190 E eredeti megjelenésén, miközben az autó kétszer olyan erős lesz, mint a valaha gyártott legnagyobb teljesítményű 190-es, az Evolution II – Fotó: HWA AG

Másolás

Vágólapra másolva

Ezt a hírt a Telex és az autóMAGAZIN együttműködésének keretében olvashatják.

A HWA AG autóépítő műhely egy közönséges Mercedes 190 E karosszériáját használja saját, EVO elnevezésű restomod versenyautója alapjául. A felújítás és átalakítás (restoration és modification) szavakból alkotott kifejezés olyan konstrukciókat takar, amelyek valamely régi típusra épülnek, de műszakilag lényegesen modernebbek annál. A cégnél ennek megfelelően eltávolítják a donorként használt kilencvenes évek elejéről származó Mercedes eredeti belső terét és a gépészeti berendezéseket, a fémlemezeket pedig katódos merülő-festékfürdőben konzerválják.

Az eredeti Mercedes 190 E Evo II-re épített versenyautó a német túraautó-bajnokság futamán – Fotó: autóMAGAZIN
Az eredeti Mercedes 190 E Evo II-re épített versenyautó a német túraautó-bajnokság futamán – Fotó: autóMAGAZIN

Az 50:50 arányú súlyelosztás érdekében a sebességváltó a hátsó tengelyre kerül, 190-es eredeti, bonyolult futóműve helyett pedig kettős keresztlengőkarok vezetik majd a HWA-Mercedes kerekeit. Ezek szériafelszereltségként 18, opcionálisan pedig 19 colosak lehetnek, miközben a 1990-es évjáratú, Mercedes által gyártott, német túraautó-bajnokságon (DTM) sikeres 2.5-16 Evo II (vagy Evolution II) gyárilag 17 colos kerekeken gurult. A karosszéria minden irányban nő: 4,43 helyett 4,58 méter hosszú lesz, a tengelytávját 2,67-ről 2,75 méterre nyújtják meg, a szélesség pedig 1,72-ről 1,90 méterre nő.

Az régi-új autó súlypontja 40 centiméterrel lesz az úttest fölött, a HWA EVO tervezett saját tömege pedig mindössze 1350 kilogramm. Ez a szénszálas alkatrészek ellenére mindössze tízzel kevesebb, mint a széria Evo II-é; de jelentős különbség, hogy a motorháztető alatt ezúttal V6-os biturbó motort találunk az eredeti négyhengeres helyett.

Az új, háromliteres motor állítólag  562 lóerőt és 550 newtonmétert küld a hatfokozatú kézi váltónak, maximális fordulatszáma pedig 6800/perc lesz. A várható teljesítmény több mint kétszerese a harminc évvel ezelőtti kivitel 235 lóerejének. A hathengeres konstrukció szárazkarteres kenésű, vagyis nincs olajteknő a motorblokk alján, ez segít csökkenteni az autó teljes magasságát. Így alacsonyabb lehet a súlypont, a motor kenése pedig szintén megbízhatóbb lehet a versenysebességű kanyarokban.

A HWA AG a jövő év második negyedévére ígéri az EVO restomod végleges változatának bemutatását. A gyártást 2025 végén kezdik meg, de mindössze száz példányt szerelnek majd össze, ami az eredeti Mercedes Evo II példányszámának ötöde. A HWA versenyautójának ára is emlékezetes lesz, minden példányért adókkal együtt 850 ezer eurót, vagyis nagyjából 323 millió forintot kér majd a kis autóépítő cég.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!