Rekordidő alatt fejlesztik és nagyon olcsó lesz az új Renault Twingo

2023. november 16. – 17:03

Rekordidő alatt fejlesztik és nagyon olcsó lesz az új Renault Twingo
A Renault Twingo következő generációjának prototípusa Fotó: Miguel Medina / AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Több mint harminc évvel a Renault tágas, praktikus és rendkívül olcsó kisautója, a Twingo első generációjának megjelenése után visszatérne jól bevált, minimalista receptjéhez a francia gyártó. Luca de Meo először egy befektetőknek tartott bemutatón beszélt erről, majd leleplezte a várhatóan 2026-ban piacra kerülő kis villanyautó prototípusát, amely minden jel szerint az ősmodell sallangmentességét elevenítheti fel.

Az újdonság formai részletei: a karakteres első lámpák, a karosszéria sziluettje, vagy éppen az ajtókilincsek nagyon emlékeztetnek az első generációra, amelynek utódai, főként a jelenleg is kapható harmadik generációs Twingo alaposan elkanyarodott ettől a stílustól.

Bár a következő széria részletes műszaki adatait egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de Meo szerint a legkisebb Renault takarékosan bánik majd az energiával. A városi kisautó átlagfogyasztása 100 kilométerenként mindössze 10 kilowattóra lehet, ami ötven százalékkal kedvezőbb, mint jelenlegi kategóriatársaié. Az igazi szenzáció mégsem ez, hanem a jövő Twingójának ára, hiszen a cég elnöke szerint azt 20 ezer euró környékén tartják, ami átszámítva körülbelül 7,5 millió forintnak felel meg.

Nem véletlen, hogy a Renault az olcsónál is olcsóbb elektromos autók fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. A villanyautózás széles körű terjedésének legfőbb akadálya a piacon lévő modellek magas ára. Az Európába nyomuló kínai márkák is érzékelik ezt, ezért a következő években nemcsak a BYD olcsó modelljeivel találkozhatunk majd, de hazai versenytársai részben szintén ilyen típusokkal próbálnak majd terjeszkedni az Európai Unió piacán.

A Citroën néhány hete hasonló lépést tett amikor bemutatta az eC3-at, vagyis egyszerű műszaki megoldásokra épülő elektromos hajtású miniautóját. Maga a Renault is szerezhetett már tapasztalatokat a fapados szegmensben, hiszen az ugyancsak kínai konstrukciós elemeket tartalmazó Dacia Spring Electric elsősorban olcsósága miatt vált népszerűvé Európában. Bár a Spring ráncfelvarrott kivitele jelenleg 9 millió forint körül kapható, tehát drágult a kezdetekhez képest, a receptet a Volkswagen is megszerezte. Bár a 2025-re ígért VW ID.2 25 ezer euróba, átszámítva 9,5 millió forintnak megfelelő összegbe kerül majd, ezt is egy olcsóbb és egyszerűbb, 20 ezer euró körüli nép-villanyautó követheti a kínálatban.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!