A Renault villanyautókba szánt csodamotorja kicsi, nagyon erős és nem használnak hozzá ritkaföldfémeket

2023. november 3. – 11:09

A Renault villanyautókba szánt csodamotorja kicsi, nagyon erős és nem használnak hozzá ritkaföldfémeket
A képen a hamarosan megjelenő Renault 5 villanyautó koncepcióváltozata, amellyel a cég az olcsó típusok közt venné fel a versenyt – Fotó: Renault

Másolás

Vágólapra másolva

A Renault és a Valeo nevű autóipari beszállító cég már 2021 óta dolgozik együtt az elektromos autókba szánt motorok fejlesztésén, most pedig új hajtásláncuk kialakításának döntő szakaszába lépnek. A Renault harmadik generációs, E7A elnevezésű motorjának prototípusa elkészült, így a szerkezet 2027-től sorozatgyártásba kerülhet, várhatóan a Renault és a Dacia egyes új modelljeiben. A villanymotor állórészét a Valeo, a forgórészt pedig a Renault fejlesztette. Ezt a hírt a Telex és az autóMAGAZIN együttműködésének keretében olvashatják.

A Renault és a Valeo közös villanymotorja kisebb, de erősebb mint elődei Fotó: Renault
A Renault és a Valeo közös villanymotorja kisebb, de erősebb mint elődei Fotó: Renault

A szerkezet azonos teljesítmény mellett 30 százalékkal kompaktabb lehet, mint a jelenleg kapható Mégane és a Scenic E-Tech Electric modellekben használt egységek. A Valeótól származó állórész érezhetően növeli a teljesítményt és a hatékonyságot is, így az új motor akár 200 kW, azaz 272 lóerő teljesítményre lehet képes, ami jelentős növekedés az előző generációhoz képest. A partnerek ugyanakkor a hatékonyságot is növelni szeretnék, mivel az új, elektromosan gerjesztett szinkronmotor (EESM) nem fogyaszthat több áramot, mint a jelenlegi generáció.

Ugyanilyen fontos, hogy a Renault jövőbeli forgórész-technológiája egyáltalán nem igényel majd ritkaföldfémeket, így várhatóan mintegy 30 százalékkal csökkenti a gyártás szén-dioxid-lábnyomát. A franciák az állandó mágnesek helyett tekercselt rotorral növelik a motor teljesítményét, ezzel biztosítják az ellátási láncot, és csökkentik a ritkaföldfémeket gyakran környezetkárosító formában előállító országoktól és vállalatoktól való függőséget. A 800 voltos elektromos architektúrába való integrálásnak érezhetően csökkentenie kell az újfajta motorral szerelt elektromos Renault-k töltési idejét a márkánál jelenleg használt 400 voltos rendszerekhez képest.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!