Amire az Alfa Romeo vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato már 2022 elején utalt, most hivatalossá vált: az olasz márka 2027-ben piacra dob egy nagy SUV-t, kimondottan azzal a céllal, hogy felvegye a harcot a német presztízsmárkákkal. Erről a holland Autoweek című lapnak nyilatkozó Alfa-főnök azt mondta: „Mivel az Alfa, amit a világon mindenhol ismernek, a Stellantis-csoport globális prémium márkája akar lenni, szeretnénk egy SUV-t piacra dobni a felső szegmensben. Hogy pontosan hogyan, az még nyitott kérdés, de egy középkategóriás modell mellett terveznek egy rendkívül erős és nagy új Alfa Romeót is.” Ezt a hírt a Telex és az autóMAGAZIN együttműködésének keretében olvashatják.
Mint a nyilatkozatból kiderül, a márka vezetője feltette magának a kérdést, hogy európai márka akar-e maradni az Alfa, vagy be akar lépni a világ autóiparának legjövedelmezőbb szegmensébe. A válasz az utóbbi volt, ami azt jelenti, hogy a következő években olyan típusokat fejlesztenek ki, amelyek felveszik a versenyt a BMW X5, illetve az X6 szabadidő-autókkal, illetve a 7-es sorozattal. Ez a stratégia teheti lehetővé a márka számára, hogy autóit Kínában is sikerrel értékesítse. Az új szuper-Alfát 2027-ben mutatják be, árulta el Imparato.
1000 lóerős lehet az Alfa super SUV-ja!
Több mint másfél évvel az Autoweeknek adott nyilatkozata után, a brit Autocarban még konkrétabban fogalmazott az Alfa Romeo vezetője. A nagy autók szegmensébe szánt újdonság laposabb lesz, mint egy hagyományos hobbiterepjáró, hogy javítsa az aerodinamikai hatékonyságot és izgalmas vezethetőséget kínáljon.
A középkategóriás Alfa Romeo Stelvio és Giulia utódaihoz hasonlóan az új SUV is a fejlesztés alatt álló STLA Large platformra épül majd. Ezt kifejezetten a Stellantishoz tartozó prémiummárkák, vagyis az Alfa, a DS, a Lancia és a Maserati típusai számára fejlesztették ki. A 800 volt feszültségű villanyautó-architektúrára épülő típusok akkumulátorának töltöttsége körülbelül 30 perc alatt éri el a 80 százalékos szintet, az autók várható hatótávolsága pedig meghaladhatja az 500 kilométert.
A közös műszaki alapok minimum 350 lóerős teljesítményt biztosítanak, a Veloce-kivitelű Alfák viszont 800, a legerősebb, Quadrifoglio elnevezésű verziók pedig 1000 lóerősek lesznek. A szokatlanul magas, bár a Tesla Model S Plaid megjelenése óta még a szériában gyártott villanyautók közt sem példátlan teljesítményt három villanymotorral érik el.
A hírek szerint szintén három motort szerelnek majd az új, elektromos Giulia Quadrifoglióba is, így az kétszer erősebb lesz, mint a jelenleg kapható benzinmotoros Giulia csúcskivitele.
A márka vezetője szerint a nagytestű prémium SUV elsősorban a kínai és az amerikai piacokat szolgálja majd ki, bár Európában is elérhető lesz. Ha csak Európában lenne kapható, soha nem építenék meg, mert túl kicsi lenne az eladható mennyiség, tette hozzá Jean-Philippe Imparato az Autoweeknek.
Az Alfa Romeo 2027-től kizárólag elektromos járművek árusítását tervezi Európában, az Egyesült Államokban, illetve Kínában, de az átállás már jövőre elkezdődik. A vállalat mottója szerint 2024-től a márka „Alfa e-Romeo” lesz. A pletykák szerint a Castello nevű újdonság megjelenésével az Alfának már négy SUV-ja lesz a kínálatban. Ezek közül a Small Wide vagy SCCS (Small Common Components and Systems) platformra épülő Alfa Tonalét már bemutatták.
A kompakt SUV után a még nem véglegesített nevű Brennero gyártását indítják be. A kisméretű SUV lesz az első olyan modell, amelyet már Imparato irányítása alatt fejleszt az Alfa Romeo. Ez egyelőre az e-CMP platformra épül, akárcsak a Fiat e-600 vagy a Jeep Avenger, és csak később tér át az új modell az STLA-Small szerkezeti alapjaira. Ezután mutatják be az elektromos hajtású Stelviót, vélhetően az STLA Large elnevezésű elektromos padlólemezen.
Egyelőre bizonytalan, hogy a nagy Alfa SUV-t valóban Castellónak fogják-e hívni, bár ez jól illeszkedne a márka SUV-programjához, hiszen így mind a négy olasz SUV híres hágók nevét viselhetné. Emellett utalhat a Castello Sforzescóra, a Milánó óvárosában található kastélyra is, ahonnan az Alfa márka ered.