Egy kínai gigavállalat a Mercedesénél is jobb légellenállású szuperautót mutatott be
2022. december 31. – 00:37
A Tesla Model S alapformájára emlékeztet, de az annál lényegesen kifinomultabb Mercedes-prototípus, a Telexen korábban szintén bemutatott Vision EQXX 0,20-as légellenállási tényezőjénél is kedvezőbb értéket ígér a GAC nevű kínai járműgyártó újdonsága. Az Aion Hyper almárkájának GT elnevezésű négyajtós villanyautóját most mutattak be a Guangzhou Autószalonon és hirtelen tele lett vele a nemzetközi autós szaksajtó.
A Hyper GT részletes műszaki adatait egyelőre nem közölték, de annyi már kiderült, hogy ollós mechanizmussal mozgatható ajtói 43 fokos szögben nyílnak, és az összes kilincs a karosszéria vonalába simul. Nem csupán így, hanem speciális aerodinamikai megoldásokkal, például aktív légcsatornákkal és egy igen széles hátsó szárnnyal biztosítják a sorozatban gyártott személyautók esetében eddig legkedvezőbbnek tekinthető 0,19-es alaktényezőt.
Mivel az autózás következő éveinek fontos kellékei a vezetéstámogató rendszerek, a GAC mérnökei összesen 39 különböző érzékelőt építettek a Hyper GT-be, köztük sztereó kamerákat, milliméterhullámú radarokat és ultrahangos érzékelőket, valamint három LiDAR egységet.
A Hyper GT forgalmazása Kínában 2023 második felében kezdődik. Az alapváltozatába egyetlen villanymotor kerül, amelynek teljesítménye 335 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 430 newtonméter. Ez a kivitel hátsókerékhajtású és négy másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/óra sebességre. A cég a hatótávolságról és az akkumulátor paramétereiről egyelőre nem árult el részleteket, de a Hyper GT-ből később lesz összkerékhajtású verzió is, vélhetően még nagyobb teljesítménnyel.
Mielőtt legyintenénk, hogy a névtelen kínai klónmárka úgyis eltűnik majd a süllyesztőben egy szakszerű hűtlenkezelést követően, nem árt tudnunk, hogy az Aion és a Hyper luxusautók mögött az 1955-ben alapított Guangzhou Automobile Group áll. A cég nemcsak személyautókat, de haszonjárműveket is készít, tavaly éppen összesen 2,1 millió példány sikerült, így ez az óriásvállalat az ötödik a kínai járműgyártók közt.