Élő ügyfélszolgálat bevezetésével kísérletezik a Facebook
2021. december 13. – 10:29
A Meta (leánykori nevén Facebook) bejelentette, hogy élő ügyfélszolgálatot indítanak a Facebook-felhasználók számára. Az új szolgáltatás jelenleg tesztelési fázisban van, és egyelőre csak az Egyesült Államokban, angolul érhető el.
A Facebook-felhasználóknak eddig nem volt lehetőségük arra, hogy élő emberrel lépjenek kapcsolatba, ha valamilyen problémájuk adódott a fiókjukkal. Ehelyett csak hibajelentést küldhettek a Facebooknak, és hosszabb időbe telt, mire a jelentés az algoritmusok útvesztőjén keresztül eljutott oda, hogy érdemben is foglalkozzon vele a cég. Az új funkció ezen próbál meg javítani azzal, hogy „Facebook Support” csevegőablakban nemcsak egy bottal levelezhetünk, hanem egy valódi, hús-vér ügyfélszolgálatossal, aki remélhetőleg előbb tud megoldást kínálni a problémára.
„Az első tesztelési fázis azokra összpontosít, akik szokatlan tevékenység miatt nem férnek hozzá a fiókjukhoz, vagy akiknek a fiókját a közösségi normák megsértése miatt felfüggesztettük. Ez lesz az első alkalom, hogy a Facebook élő segítséget nyújt a fiókjukból kizártaknak” – írja a Meta közleménye.
A Meta azt is bejelentette, hogy a tartalomgyártók számára javítani szeretnék a hozzászólások moderációját. Eszerint egyszerűbb lesz blokkolni egy felhasználót és az általa létrehozott új fiókokat, valamint elrejteni a nemkívánatos kommenteket.