Cápabőrre hajazó fóliával csökkentik a repülők szén-dioxid-kibocsátását
2021. május 3. – 14:57
Súrlódáscsökkentő fóliabevonatot kapnak a Lufthansa teherszállító repülőgépei a légellenállás csökkentése érdekében, írja az MTI. A BASF és a Lufthansa Technik által kifejlesztett fóliabevonat a cápák bordázott bőrét mintázza és kedvező aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően nagyjából egy százalékkal képes csökkenteni a repülőgépre ható légellenállást, és ezáltal az üzemanyag-fogyasztást is.
A Lufthansa teheráru-szállító flottájának egészére kivetítve a fólia alkalmazásával évente 11,7 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást lehet megtakarítani, ami nagyjából 48 Frankfurt-Sanghaj járat kibocsátásának felel meg.
2022-től a Lufthansa Cargo mind a tíz Boeing B777-es áruszállító repülőgépét ellátják a fóliabevonattal. A fóliabevonatot egy Boeing B747-es gépen próbálták ki az európai légügyi hatóság, az EASA engedélyével.