A Sony csütörtökön egy blogposztban bemutatta a következő PlayStation VR-kontrollerét, ami a rajzok és a megosztott részletek alapján messze túlszárnyalja majd az eredeti PS VR-hoz tartozó kontrollert. Február végén írtak először az új szettről, de akkor még inkább csak elképzelésekről volt szó, a legkonkrétabb infó az volt, hogy idén még biztosan nem kerül majd piacra.
A csütörtöki poszt már jelentősen részletesebb, még képeket is bemutattak az új kontrollerről. Nisino Hideakia, a Sony Interactive Entertainment platformtervezésért és igazgatásért felelős alelnöke alapvetően gömbként írt az eszközről, ami nagyobb szabadságot biztosít majd, és kényelmesebb lesz tartani.
Mindkét kontrollerbe hasonló adaptív ravaszok (elsütőbillentyűk) kerülnek, mint amik a PS5-höz járó DualSense kontrollerekben debütáltak. A fejlesztők ezeket kihasználva a játékban alakíthatják, hogy egy-egy tevékenységhez milyen erővel kelljen meghúzni a ravaszt (például járművek gyorsításához, fékezéséhez, esetleg íjászathoz). A rezgést is a játékra szabhatják a fejlesztők, így más érzés lesz például karddal harcolni, mint indákon lengeni.
A kontroller azt is érzékeli majd, hogy hova rakjuk az ujjunkat, anélkül, hogy erősebben megszorítanánk, így szabadabban használhatjuk a kezünket. A kontrollereket a VR-szemüveg követi majd a kontroller alján található gyűrűk segítségével.
Gyakorlatilag egy kettévágott PS-kontroller lesz, minden gomb rákerül, amit a konzolos játékosok már megszoktak.
A headsetről még nem sokat tudni azon kívül, hogy idén még nem jelenik meg – bár néhány fejlesztőnek már 2021-ben küldenek prototípusokat –, és hogy egy darab kábellel csatlakozik majd a konzolhoz.