A csúcs-Volkswagen forradalmasítja az autóklímát, és 700 kilométert megy egy töltéssel

2023. január 4. – 14:15

A csúcs-Volkswagen forradalmasítja az autóklímát, és 700 kilométert megy egy töltéssel
Negyven rétegből álló speciális, világító fényezéssel mutatták be a Volkswagen ID.7-et, de a dekoráció csak CES közönségének szól – Fotó: Volkswagen

Másolás

Vágólapra másolva

Részletes műszaki adatok nélkül, de izgalmas részletmegoldásokkal mutatkozott be a Volkswagen új, ID.7 nevű elektromos csúcsmodelljének gyártásra kész prototípusa a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) nulladik napján.

A 4940 milliméter hosszú lépcsőshátú modell a Volkswagen-konszern elektromos típusokhoz kifejlesztett MEB-padlólemezére épül csakúgy, mint a cégcsoport aktuális villanyautói. Az ID.7 akár 700 kilométert képes lesz megtenni két feltöltés közt a WLTP, vagyis a világszerte elfogadott mérési ciklus szerint, és bár hivatalos adatokat nem közöltek az akkumulátorokról, ehhez az értékhez 70 kilowattórát meghaladó kapacitásra lesz szükség. A takarékossági szempontot erősíti az is, hogy a karosszéria nem emelt hasmagasságú, valamint az ívelt tetővonalnak és más aerodinamikai trükköknek, például a zárt orrkialakításnak köszönhetően 0,23 a légellenállási együtthatója.

Az ID.7 utastéreben a 15 colos központi kijelző dominál, de kerül bele kiterjesztett valóság-funkcióval ellátott head-up display is – Fotó: Volkswagen
Az ID.7 utastéreben a 15 colos központi kijelző dominál, de kerül bele kiterjesztett valóság-funkcióval ellátott head-up display is – Fotó: Volkswagen

Az ID.7 klímaberendezése a különböző indítókártyákat az autóhoz közelítve eltérő beállításokkal kezdi felfűteni, vagy lehűteni az utasteret. Menet közben akár hangvezérléssel is megváltoztatható lesz a légbefúvás iránya, intenzitása, illetve hőmérséklete, valamint a kormány és ülésfűtés fokozatai és persze mindent vezérelhetünk majd az utasteret domináló, fekvő formátumú, 15 colos központi kijelzőről is. Igen merész ötlet, hogy a vezető látóterében mindössze egy szűkített információközlésre alkalmas műszerfalat találunk, de ezzel alapvetően az volt a tervezők célja, hogy a vezető menet közben inkább a szélvédőre vetített, kiterjesztettavalóság-funkcióval ellátott head-up displayre, és persze a forgalomra figyeljen.

A nagyjából a Passatok utódjának tekinthető, ám a mostani generációnál lényegesen nagyobb villanyautóból eleinte csak hátsókerékhajtású, egymotoros, előzetes információk szerint 170 lóerős változatot dobnak piacra Kínában, Európában és az Egyesült Államokban. Később lesz kombi, illetve kétmotoros, összkerékhajtású verzió is, akár 300 lóerőnyi motorteljesítménnyel.

Az ID.7 tágas belterű szedánnak ígérkezik, hiszen 2970 milliméteres tengelytávja jelentősen meghaladja a Passatét (2791 mm), illetve legfontosabb versenytársáét, a Tesla Model 3-ét (2875 mm). Talán nemcsak a méretekkel, de az 50 ezer euró alatti indulóárral is szeretne felzárkózni Elon Muskékhoz a VW, de a cégnek számolnia kell a Hyundai Ioniq 6-tal is, hiszen a dél-koreai villanyautót nagyon hasonló elvek szerint tervezték és szintén az idei év sikermodellje lehet.

A Las Vegasban kiállított Volkswagen villanyautó negyvenrétegű, tarka álcafényezése elektrolumineszcens festékkel készült. A fényezés vezetőképes és szigetelő rétegekből áll, így a Volkswagen ID.7 prototípus bármely területe tetszés szerint fénybe borul, vagy elsötétül a bemutatón. Az új villanyautó hivatalosan a második negyedévben mutatkozik be, indulóára pedig 50 ezer euró (kb. 20 millió forint) alatt maradhat, vagyis nagyjából a felsorolt versenytársak közelébe esik majd.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!