Ötcsillagos törésteszt: kínai sikerrecept az európai autóvásárlókért
2022. november 21. – 22:39
Idén, várhatóan több mint 150 ezer kínai gyártású új autót adnak el az Európai Unió piacán és olyan márkák bukkannak fel a kínálatban, amelyekről korábban egyáltalán nem hallottak az itteni vevők. A kontinens felé igyekvő gyártók változatos eszközökkel, egyebek mellett a biztonság fokozásával próbálják megszerezni az érdeklődők, köztük a nagyobb cégek, illetve flottakezelők bizalmát, amelyet 2006-ban és 2007-ben alaposan aláásott, hogy az akkori kínai autók sorra buktak meg az ütközési teszteken.
Az Automotive News Europe összeállítása egyebek mellett Kína egyik legnagyobb gyártóját, a BYD-t említi, amelynek típusaiból nem régi 100 ezer példányt rendelt a német Sixt autókölcsönző. Köztük szerepel egyebek mellett az elektromos hajtású Atto 3 nevű kompakt SUV, vagyis hobbiterepjáró is, amely a közelmúltban megszerezte a független Euro NCAP törésteszten elérhető maximális, ötcsillagos minősítést.
A kínai márkák felismerték, hogy valóban a biztonság a kulcs ebben a folyamatban nyilatkozta a portálnak Matthew Avery, a Thatcham Research, a biztosítók által finanszírozott brit autókutató központ igazgatója, illetve az Euro NCAP igazgatótanácsának tagja. Fontos részlet, hogy a vizsgálat régóta nem csupán a karosszéria ütközéskor mutatott deformációs tulajdonságait értékeli, hanem azokat az elektronikus rendszereket is, amelyek segítenek megelőzni a balesetveszélyes közlekedési helyzeteket. Ilyen például a vészfékasszisztens, vagy a sávtartó rendszer, amelyekről korábban részletesen írtunk a Telexen.
Szintén az Automotive News szólaltatta meg egy másik kínai gyártó, az Xpeng vezetőjét Brian Gu-t, aki megerősítette, hogy minden Európába tartó gyártó szeretné elérni az Euro NCAP ötcsillagos minősítését, mert ezt tekintik a versenyképesség fokmérőjének. Az Xpeng az elmúlt három évben márkakereskedéseket és szervizeket nyitott Dániában, Hollandiában, Norvégiában és Svédországban, illetve Norvégiában, jövőre pedig bemutatná a P7 nevű elektromos hajtású szedánt, illetve G9 SUV-t.
A francia Inovev tanácsadó cég becslése szerint 2030-ra az elektromos típusok teszik majd ki az európai újautó-eladások 40 százalékát, és a kínai márkák a teljes villanyautó-piac 12,5-20 százalékát fedik majd le, ami 725 000 és 1,16 millió körüli darabszámmal.