Lehet, hogy marketingfogás volt a Volkswagen névváltoztatása

2021. március 30. – 18:39

frissítve

Lehet, hogy marketingfogás volt a Volkswagen névváltoztatása
A legjobb szójátékokat a nagyvállalati meetingeknek köszönhetjük – Kép: Volkswagen of America

Másolás

Vágólapra másolva

Frissítés – 23:15:

A Reuters három, anonimitást kérő forrása szerint a Volkswagen nem változtat nevet az USA-ban. Ezzel az egésszel csak népszerűsíteni akarták az elektromos fejlesztéseiket. Ha ez igaz, akkor szerdán jelentik be, hogy az egész csak egy marketingfogás volt.

A cég minden lehetséges módon terjesztette a hírt, így például a BBC és az AP is megírta. Ezt az egészet a Volkswagen of America kezeli, a Volkswagen Group nem kommentálta az esetet.

Nem ez az első, hogy a Volkswagent hazugságon érik: 2017-ben beismerték, hogy több százezer dízelautójuk károsanyag-kibocsátásáról hazudtak a felügyeleti szerveknek.

Az eredeti hír az volt, hogy Volkswagenről Voltswagenre változtatja a nevét az USA-ban a német autóóriás – írta a Verge. Ezt eredetileg április végén akarták bejelenteni, de hétfőn véletlenül kiküldték a közleményt. A Vergenek megerősítették, hogy nem egy április 1-jei tréfáról van szó. Most úgy tűnik, hogy mégis.

A Volkswagen Group (aminek része például az Audi és a Porsche) megmaradt volna az eredeti névnél, a változás csak az amerikai piacot érintette volna. A változtatással elvileg azt akarták bizonyítani, hisznek az elektromos autókban.

„Millióknak gyártunk elektromos járműveket, nem csak a milliárdosoknak”

– írták a közleményükben.

A név hivatalosan májusban változott volna majd meg, de nem volt egyértelmű, hogy a környezetbarát név hogyan érintette volna például a Volkswagen Atlast, ami közel 12 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. Nem lehetett tudni, hogy azok az autók is más néven futottak volna majd, amik nem elektromosak.

Nem a Volkswagen lett volna az első gyártó, amelyik nem csak autókkal, hanem gesztusokkal is megpróbálja meglovagolni az elektromos meghajtást: a GM januárban változtatott a márkajelzésén, hogy jobban érzékeltesse az elköteleződését az elektromos járművek mellett.