Csiganyál és fényvédő is a ragyogó bőr titka – ezt adta nekünk a K-beauty

Csiganyál és fényvédő is a ragyogó bőr titka – ezt adta nekünk a K-beauty
K-beauty esemény a Rossmann szervezésében – Fotó: DKP visual / Rossmann

Ha végigpörgetjük a közösségi média influenszereit vagy ellátogatunk egy illatszerboltba, biztos, hogy szembejön velünk a K-beauty trend egy-egy terméke. A koreai szépségápolás elhozta nekünk a bőrápolási rutinok bibliáját, a fényvédők mindennapi használatát, és hogy ne elfedni akarjuk a bőrünket, hanem megmutatni annak természetes szépségét. De hogyan lett ennyire népszerű a délkelet-ázsiai szépségipar, és hogyan építsük fel a tíz lépéses koreai bőrápolási rutinunkat?

Tíz éve valószínűleg a többség inkább fintorgott volna egyet a csiganyál szó hallatán, és maximum a strandon kente be magát naptejjel. Azóta viszont a koreai kozmetikumok meghódították a világot, mindenki „üvegbőrre” vágyik, és a K-beauty gyártók termékei a drogériák polcaira is felkerültek, így egy szélesebb közönség próbálhatja ki őket. Ám a Korea-mánia messze túlmutat azon, hogy milyen krémet válasszunk, hiszen az egész tradíciót és a modern irányt egyesítő kultúra óriási népszerűségnek örvend világszerte. Milliók imádják a K-popot, a koreai filmeket, szappanoperákat és sorozatokat, a snackekről vagy a kimchiről nem is beszélve.

A koreai hullám állomásai

Noha a csiganyál szérumok elterjedése viszonylag új keletű eleme a szépségiparnak, az úgynevezett koreai hullám, azaz a hallyu a kilencvenes évek vége óta létező kulturális jelenség. A dél-koreai popzene, filmek és sorozatok először Ázsiát hódították meg, majd a világ többi részére is elértek. A BTS, az Oscar-díjas Élősködők vagy a Netflixen bemutatott Squid Game elképesztő sikere mind a hullám részei, ugyanakkor a trend közel sem korlátozódik a popkultúrára. A hallyu nem csupán a zenéről és filmekről szól, inkább egy kulturális ökoszisztéma, ami a divattól a gasztronómián át egészen a szépségápolásig magával sodorta a rajongókat.

K-beauty-termékek a Rossmannban

A koreai arcápolási termékek a Rossmann üzleteiben és Online Drogériájában is elérhetők. Többek között kipróbálhatjuk az Unleashia, Seoul 1988, Skin1004, Coxir, HaruHaru, PURITO, Kundal, Medicube, Hidehere, Bergamo, Frudia, Doori, Beauty Of Joseon, TirTir termékeit, valamint a drogéria saját márkája az ISANA is nemrég debütált egy K-beauty vonallal, amely elérhető áron kínál autentikus, Koreában készült arcápolókat. Megéri végigpróbálni az összeset, hogy mindenki megtalálja a saját bőréhez és életviteléhez leginkább passzoló rutint.

A K-beauty a hullám legújabb szakasza, ahol a tudatos bőrápolási rutiné a főszerep, és a felhasználók a természetes, valamint innovatív termékekért rajonganak. Mindezt jól mutatja, hogy az előrejelzések szerint 2025-ben a dél-koreai szépség- és testápolási piac bevétele elérheti a 15,7 milliárd dollárt, és 2030-ig évi mintegy további 2,63 százalékos növekedést jósolnak. A hihetetlen népszerűség valószínűleg nem meglepő, ha azt nézzük, hogy már évekkel ezelőtt úgy fogalmaztak a szakértők, hogy a dél-koreai szépségipar tíz-tizenkét évvel jár a többiek előtt, és nem is egy óriási hájpról van szó, sokkal inkább arról, hogy többek között a beauty influenszereknek köszönhetően egyre közelebb kerülünk ahhoz a koreai holisztikus szemlélethez, ahol az ember és a természet közti harmónia elérése a cél.

A K-beauty gyökerei

A koreai szépségápolás sikere gyakorlatilag abban rejlik, hogy a régi, hagyományos praktikák nyertek új értelmet a bőrápolásban. Mindebben a hagyományos koreai gyógyászat gyógynövényei kulcsszerepet játszanak, és olyan összetevőkkel igyekeznek minél frissebb bőrt elérni, mint a zöld tea, az ázsiai gázló, a fermentált rizs, a csiganyál vagy a ginzeng.

A koreai szépségideál mindig is a hibátlan porcelánbőrt követelte meg a nőktől, és ezt próbálja leképezni, a maga képére formálni a nyugati világ. A K-beauty hosszú távon gondolkodik, nem a hibák elfedése, hanem a bőr egészsége a cél. Ezentúl a termékek jó része a fenntarthatóságot és a minimalizmust tartja szem előtt, népszerűsítik a környezettudatos bőrápolást.

A tíz lépéses rutin mítosza

Többek között a K-beauty felfutásának köszönhetjük a fényvédők – mint a bőr öregedésének egyik legfontosabb ellenszerének – mindennapi használatát, és az arcápolási rutin intézményét is. A reggeli és esti rituálé, mint a modern bőrápolás egyik hívószava vonult be a köztudatba: a nők és egyre inkább a férfiak gondosan felépített, tudatos rutinnal figyelnek a bőrükre, ami már rég nem abból áll, hogy nagyjából próbáljuk leszedni az egész napos sminket és koszt a fejünkről, esetleg tonizálunk, majd agyonradírozzuk a bőrünket, hogy aztán egy általános hidratáló krémmel fejezzük be a lépéseket. A K-beauty tízlépéses rutinja rengeteg emberhez elér, ugyanakkor fontos kiemelni, hogy nem érdemes szó szerint venni minden elemét. Nem arról van szó, hogy napi kétszer ismételjük meg az egészet, halmozzunk fel egy rakás márkát, hanem inkább tekintsünk rá egy menüként, amiből a bőrtípusunk, az évszak és a bőrünk pillanatnyi állapota alapján válogatunk. Ez lehet, hogy olykor a teljes palettát jelenti, máskor pedig csak egy-két terméket.

K-beauty esemény a Rossmann szervezésében – Fotó: DKP visual / Rossmann
K-beauty esemény a Rossmann szervezésében – Fotó: DKP visual / Rossmann

Mindenekelőtt meg kell tisztítanunk az arcunkat, amit a legjobban egy olajos tisztítóval tudunk megtenni, ami a vízbázis alapúaknál sokkal hatékonyabban szabadítja meg az arcunkat akár a napvédőtől, akár a sminktől. Ezután jöhet a második fázis, egy vizes alapú tisztító: a kétlépéses tisztítás a koreai arcápolás origója, és ez is mutatja, milyen fontos, hogy megfelelően előkészített, szennyeződésmentes bőrre rétegezzük a továbbiakat.

A harmadik lépés a kíméletes hámlasztás, ami helyettesíti a durva bőrradír vagy túl erős kémiai hámlasztók szerepét. Segítségével eltávolíthatjuk az elhalt bőrsejteket, kitisztíthatjuk a pórusokat. Ezt követi a tonik a pH-egyensúlyért, és az ezt követő termékek megfelelő felszívódásáért, majd a szérum, ami valamilyen specifikus tulajdonsággal bír.

Ezután jöhet a fátyolmaszk, a szemkörnyékápoló, a hidratáló krém, és végül a nappali rutin esetében az elengedhetetlen SPF. Ez a koreai arcápolás sarokköve, és enélkül az előző kilenc lépésnek sincs sok értelme az UV bőrre gyakorolt káros hatásai miatt. Ha mást nem, ez az, amit biztosan egy életre megtanultuk a K-beautynak hála: hogy milyen fontos a fényvédelem, és a napvédők már rég nem jelentenek egyet a ragacsos, foltot hagyó krémekkel.

A cikk a Rossmann, a Koreai Kulturális Központ és a KOTRA Budapest (Korea Trade-Investment Promotion Agency) közösen szervezett eseményén szerzett információk alapján készült.

A cikk megjelenését a Rossmann támogatta

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!