„Bárki lehet Mikulás” – partnereivel a rászorulókon segített a Coca-Cola
2024. december 25. – 10:55
Az ikonikus Coca-Cola kamion 2018 után először Magyarországra látogatott. Londonból indult, majd több országot átszelve a Budapest Parkban kötött ki. A márka idei karácsonyi rendezvényére előzetesen regisztrálók közelebbről is megnézhették, és a Mikulással is találkozhattak. A jótékony célú rendezvényen mi is ott jártunk, Kajdi Csabát és a Budapest Bike Maffia (BBM) vezetőjét is kérdeztük arról, hogyan lehet segíteni a rászorulókon, hogyan lehet bárkiből Mikulás.
Vida Annamária a Coca-Cola Magyarország szenior márkamenedzsere elmondta, hogy ez a rendezvény a cég karácsonyi kampányának zárórendezvénye. A „bárki lehet Mikulás” szlogen jegyében arra hívták fel a figyelmet, hogy mindenki tud segíteni – akár együttműködő partnerükön, a BBM-en keresztül.
Havasi Zoltán, a BBM alapító-vezetőjétől megtudtuk, hogy korábbi akciókkal és a helyszínen is segítették a rászorulókat a Coca-Colával közösen. Számukra azért is értékes ez az együttműködés, mert így még több emberhez jut el tevékenységük híre. Nekik az is fontos, hogy ne csak karácsonykor, hanem utána is tudjanak adni.
Kajdi Csaba tartalomgyártó kötelességének érzi felhívni a figyelmet, hogy vannak rászoruló emberek, akiknek segítségre van szükségük – és nem feltétlenül anyagiakra. Ezt a szemléletet már gyerekkorban hasznos elsajátítani, szerinte jó, ha már kisebb korában látja valaki, mi az adományozás, a segítés.
„A világnak több Mikulásra van szüksége” – a Coca-Cola idén is ezzel a szlogennel nyitotta meg az ünnepi szezont világszerte. Egy több mint 140 országban végzett kutatás szerint világszerte minden negyedik felnőtt magányosnak érzi magát. „A Coca-Cola közösségi aktivitásain keresztül is ösztönzi a fogyasztóit, hogy ebben az időszakban az ajándékozáson túl az adakozásra, a másokkal való törődésre, az emberi kapcsolatokra is fordítsunk figyelmet” – meséli Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági igazgatója.
A Budapest Bike Maffiával együttműködve december folyamán számos önkéntes akció megvalósult. Részt vettek a Mikulás-napi Vitamin Kommandóban, és vendégül látták a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei (BMSZKI) egyik átmeneti otthonának lakóit. Az EchoFamily üzleteiben szervezett adománygyűjtés során a fogyasztók közel 2 tonna száraz élelmiszert gyűjtöttek össze a márka biztatására, amit a Budapest Bike Maffia a BMSZKI Kocsis Átmeneti Szállásra, A Van Helyed Alapítványhoz, a RÉS Alapítvány Női Éjjeli Menedékhelyére és Családok Átmeneti Otthonába juttatott el. Az adományozási akcióhoz a Coca-Cola Magyarország munkavállalói is csatlakoztak, akik a vállalaton belül gyűjtöttek tartós élelmiszert.
„13 évvel ezelőtt néhány bringás barátommal egyszerű szendvicsekkel indultunk útnak, hogy segítsünk a hajléktalan embereknek. Ma már évente több mint 70 ezer adag ételt juttatunk el rászoruló gyerekekhez és felnőttekhez, valamint rengeteg élményt biztosítunk nekik. Jó látni, hogy az olyan nagy cégek is elismerik a missziónk nélkülözhetetlenségét, mint a Coca-Cola. Számunkra ez is bizonyítja, hogy valami igazán értékeset adunk a világnak” – nyilatkozta Havasi Zoltán, a Budapest Bike Maffia alapító vezetője.
Az est során ehetett fotózkodni a Mikulással, adományozni, kézműveskedhettek a fiatalabbak és este egy kis bulira is maradt idő. A rendezvényen elfogyasztott ételek és italok bevételeiből 10%-a pedig a Budapest Bike Maffia munkáját támogatta.
„A karácsonynak csak egy része az ajándékozás, az ünnepi vacsora és a karácsonyfa díszítés: valójában arról szól, hogy észrevegyük a másikat, és segítsünk azokon, akik számára éppen olyan elképzelhetetlen a másokra való támaszkodás, mint nekünk a szeretteink nélkül ünnepelni” – mondja Vida Annamária, a Coca-Cola magyarországi szenior márkamenedzsere.
A cikk megjelenését a Coca-Cola Magyarország támogatta