Tágas, modern, fenntartható – félszáz Tesco újult meg az idén
2024. december 8. – 10:55
Folyamatosan változnak a vásárlói szokások. A kedvező árak és széles kínálat mellett egyre fontosabb a vásárlási élmény is a boltokba betérőknek, mindegy, hogy egy szendvicsért vagy a karácsonyi nagybevásárlás miatt keresnek fel egy üzletet. A Tesco idén csaknem félszáz különböző méretű áruházát korszerűsítette és alakította át úgy, hogy a fenntarthatóbb működés mellett a vásárlók is egy kellemesebb, áttekinthetőbb térbe érkezzenek.
Oda szívesen visszamegy az ember, ahol egyszer már jól érezte magát. Amikor bevásárlásról van szó, a széles, de áttekinthető árukínálat, a megszokott, megbízható minőségű termékek, a kellemes, nem zsúfolt környezet és a gyors, lehetőleg sorban állás nélküli fizetés a legfontosabb szempontok.
2024-ben összesen 47 Tesco-áruházat újítottak fel országszerte, 14 hipermarketet és 33 kisformátumú áruházat – kompakt hipermarketet, szupermarketet és expresszt. Ez az összes magyarországi Tesco áruház mintegy negyede. Az átalakítások során modern, kényelmesebb, átláthatóbb környezet jött létre, az üzletterek tágasabbak lettek, az egyes termékkategóriák megtalálását jelzések segítik a polcsorok végén, új önkiszolgáló kasszákat telepítettek és a scan&shop opció is minden nagyobb áruházban elérhető már.
Emellett számos helyen új termékkategóriákkal bővült a kínálat, ahol eddig ezek nem voltak megtalálhatók – mint a lakberendezés (home), az írószer, a játék, a barkács és a könyv. A Tesco meglátása szerint az egyes áruházakban elérhető konkrét termékkínálat kialakításakor a legfőbb szempont a lokáció. Azaz, hogy az adott helyszínen mire nyitottak a vásárlók, milyen típusú forgalom várható, milyen életkorú a vásárlóközönség – ha egy iskola, egyetem közelében van az üzlet, akkor a kínálata is ehhez igazodik, és olyan termékek kapnak nagyobb hangsúlyt, amit a diákok és tanárok keresnek.
Fókuszban a fenntarthatóság
A megújult boltok nemcsak esztétikailag, de technológiailag is korszerűbbek lettek. Hatékonyabbá vált az energiafelhasználásuk is, ami környezetbarát működést eredményez.
- Felújították az áruházak külső homlokzatát, rendezték a parkolókat, új zöldfelületeket hoztak létre.
- Felújították a kerékpártárolókat és a bevásárlókocsi-tárolókat is.
- Napelemeket is beépítettek, ahol lehetőség volt rá.
- Modernizálták az áruházak teljes belső világítását, az áruházi kereskedelmi hűtőkben LED-világítást és zárható ajtókat építettek be.
- A legtöbb áruházban elektromos kemencéket használnak.
- Fejlesztették a zöldség- pékség- és húsosztályok kínálatát, amelyeket új bútorokkal és világítással is elláttak.
- A hűtőkben alacsony kibocsátású hűtőközeg használatára álltak át.
- Korszerű légfüggönyöket telepítettek a bejáratokhoz a külső és a belső levegő elválasztására.
Közösségi szerepvállalás
A fenntarthatóság része a helyi közösségek támogatása és az élelmiszermentés is. A felújított boltokban pedig a Tescónál egész évben zajló élelmiszermentési program és adományozás is hatékonyabb.
Ebből a vásárlók nem vesznek sokat észre, hiszen az élelmiszermentés a háttérben, a színfalak mögött zajlik. Az áruházi kollégák minden nap, adott időközönként leválogatják a zöldséget, gyümölcsöt, illetve pékárut és azokat a termékeket, amiket valamilyen előírás miatt már nem árusíthatnak – például lejárt a polcon tarthatósági idejük –, de még bőven fogyasztható állapotúak. Az így összegyűjtött élelmiszereket a hátsó raktárban az erre elkülönített és rendszeresített ládákban gyűjtik, és naponta egyszer átadják a partnerszervezet képviselőinek, akik amilyen gyorsan csak lehet, eljuttatják azokat a rászorulóknak.
A cikk megjelenését a Tesco-Global Áruházak Zrt. támogatta