Egy évtizede viszi a magyar borok jó hírét Európába a Lidl

2024. június 24. – 10:55

Egy évtizede viszi a magyar borok jó hírét Európába a Lidl
Fotó: Lidl Magyarország

Másolás

Vágólapra másolva

A palackos magyar borok exportjának jelentős részét a Lidl Magyarország adja. Az áruházlánc tíz éve indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek részeként kiemelten kezeli a magyar borok hazai és külföldi népszerűsítését. Ezalatt több mint 200 millió palack magyar bort értékesítettek, felét hazai, felét külföldi Lidl áruházakban – csak tavaly 29 milliót, ami napi 80 ezer eladott palacknak felel meg.

A piacvezető élelmiszerkiskereskedelmi lánc még 2014-ben határozta el, hogy a Lidl a magyar beszállítókért programjának részeként elkötelezi magát a magyar borok hazai és külpiaci népszerűsítése és az értékesítési mennyiség növelése mellett. Eddig összesen több mint 90 milliárd forint értékben szereztek be bort hazai beszállítóktól, amivel sokat tettek az egész borágazat sikeréért.

Míg az első évben 6 millió palackot értékesítettek itthon és külföldön, addig tavaly már csaknem az ötszörösét, 29 millió palackot. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan csaknem 80 ezer palack magyar bort értékesítettek Magyarországon és Európa-szerte a Lidl áruházakban!

Eleinte hat országba szállítottak, mára viszont 17 európai állam Lidl-áruházában találkozhatunk immár több mint 180 féle magyar borral. A legnagyobb felvevőpiacok az Egyesült Királyság, Németország, Csehország és Lengyelország, a magyar borfajták közül főleg a Szürkebarátot, a Királyleánykát, az Egri Bikavért, a Tokaji Furmintot és az Irsai Olivért keresik a külföldi vásárlók.

Hazai preferenciák

A magyar fogyasztók most leginkább a könnyed rozékat, a különféle gyöngyöző- és habzóborokat, valamint a pezsgőket kedvelik a Lidl tapasztalatai alapján. Az áruházlánc szerint az elmúlt években a vásárlók a könnyedebb, illatos és csendes borfajták irányába mozdultak el, a vörösborok fogyasztása jelenleg világszinten is háttérbe szorult – ugyanakkor továbbra is jelen van az a közönség, aki nyitott a karakteresebb, testesebb borok iránt. Borfajtákból a magyar vásárlók körében a Savignon Blanc és az Irsai Olivér a legkedveltebbek, tehát itt van közös metszet a külföldi vevőkkel.

Fotó: Markus Walber
Fotó: Markus Walber

Széles borpaletta

A Lidl az évek során a beszállítókkal együttműködve egyedülálló, kiváló minőségű, elérhető árú borkínálatot alakított ki, amit folyamatosan bővít is. A neves hazai, valamint kisebb családi és kézműves pincészetek termékei állandó és akciós jelleggel is megtalálhatóak az áruházlánc üzleteiben, ahol a vásárlók immár az összes hazai borrégió italaiból válogathatnak. Időszakos jelleggel, így a különböző ünnepek alkalmával, de nyáron, ősszel és télen is az akciós hetek keretében még szélesebb választékot találni a polcokon.

Borkiválasztási folyamat

A Lidl szakemberei több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választják ki azokat, amelyek végül a polcokra kerülnek. Az áruházlánc borkínálatának kialakításakor első lépésként a stílusukban és árkategóriájukban hasonló borok közül választják ki a kiváló minőséget képviselő palackokat, majd a kiválasztott borok újabb kóstoláson esnek át, ahol visszaellenőrzik, hogy minden tétel valóban megfelel-e a magas kritériumoknak. Végül a harmadik kóstolás a polcra kerülés előtt történik, ekkor egy rövid leírás is készül a borok ízvilágáról.

Fotó: Lidl Magyarország
Fotó: Lidl Magyarország

Saját márkás sikerek

A Lidl Magyarország borai több neves versenyen is kiemelkedő eredményeket értek el. Az áruházlánc saját márkás borát, a Feind Irsai Gyöngyözőbort aranyéremmel jutalmazták az idei Országos Borversenyen, a Villányi Syrah pedig a 2024-es Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyen érdemelte ki az aranyérmet. Legutóbb a nemzetközi VinAgora versenyen a Lidl saját házasítású bora, a tokaji Dereszla Pincészet hordós érlelésű furmintja és a Dereszla Brut pezsgő kapott aranyérmet.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!