Az infláció rászoktatott minket a spórolásra

2024. április 22. – 10:56

Az infláció rászoktatott minket a spórolásra
Fotó: Lidl Magyarország

Másolás

Vágólapra másolva

Az elmúlt évek gazdasági kihívásai és az energia drágulása drasztikus áremelkedéseket okoztak, amely különösen az élelmiszereknél volt szembetűnő. Egyes termékeknél az infláció csúcspontján akár a 200 százalékot is elérte a drágulás. Ezzel párhuzamosan felértékelődött a kuponok és az akciók jelentősége, és a vásárlási szokásaink is megváltoztak. Megnéztük, hogyan tudunk most még többet spórolni a magyar vásárlók egyik legkedveltebb áruházláncában.

Az élelmiszerek ára átlagosan 0,7 százalékkal emelkedett éves szinten a statisztikai hivatal márciusi adatai szerint, azonban jelentős eltérés van a termékcsoportok között. Különösen a cukor (+30,9%), a csokoládé és a kakaó (+11,6%), a sertéshús (+9,1%) és az üdítőitalok (+7,5%) drágultak ebben az időszakban. Ugyanakkor több termék ára csökkent, például a liszt (-20,3%), a tojás (-19,7%), a sajt (-13%) és a tej (-11%) ára is mérséklődött.

Csökkent továbbá a háztartási energia ára, a vezetékes gáz 6,9 százalékkal, az elektromos áram pedig 3,2 százalékkal. Ezzel szemben a szeszesitalok (+4,4%), a mosó- és tisztítószerek (+8,4%) és testápolási termékek (+4,6%) árai szintén emelkedtek.

A hektikus és inkább emelkedést mutató fogyasztói árak, bár már rendeződtek a 2022 év vége és 2023 év közepe közti rendkívül magas inflációs időszak óta, továbbra is hatnak a vásárlói szokásokra.

Majdnem mindenki spórol, még a kedvenc termékein is

Az EY magyar fogyasztók körében végzett tavalyi reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a szárnyaló infláció hatására a vásárlók negyede a kedvenc termékeiből vagy kevesebbet vásárolt, vagy egy kedvezőbb áru terméket részesített előnyben: 17 százalékuk inkább több sajátmárkás terméket tett a kosarába.

A társadalom szinte egészére jellemző, hogy inkább a kedvezőbb árú termékeket választják, lemondanak az eddigi kedvenc márkájukról a hasonló minőségű, de olcsóbb áruért. Ötből négy vásárló pedig tudatosan csökkenti a kiadásait, árengedményeket és pontgyűjtő akciókat böngészve – derült ki az EY kutatásából.

Ezzel összecseng a Lidl saját tapasztalata, miszerint vásárlóik körében kifejezetten népszerűek az akciók és a kuponok, utóbbiak az áruházlánc saját fejlesztésű Lidl Plus alkalmazásával érhetőek el.

A vásárlók 40 százaléka használja rendszeresen a három éve bevezetett és ingyenesen letölthető applikációt a Lidl tájékoztatása szerint, amely pontgyűjtő- és hűségkártyaként is funkcionál. Az alkalmazás népszerűségét növeli, hogy egy helyen elérhető számos egyedi ajánlat, kaparós nyereménykártya és a partnerek ajánlatai is.

Sajátmárkás kedvencek a Lidl tapasztalatai alapján

A Lidl kínálatának döntő többsége sajátmárkás termékekre épül, ezeket a vásárlók szeretik és folyamatosan keresik is. Minden forgalmazott kategóriában elérhető a saját márkás termék: a legnépszerűbbnek a friss árucsoportok, mint a tej és tejtermékek, a felvágottak és a friss húsok, de a fagyasztott termékeket, valamint a különféle nassolnivalókat is kedvelik a vásárlók.

A tej- és tejtermékcsaládban a Pilos, a húskészítmények esetében a Dulano és a Pikok Pure, a friss húsoknál a Húsfarm, a barkácstermékek körében a Parkside, míg a kozmetikai árucikkek esetében a Cien márkák képviselik a sajátmárkás termékeket. A magyar tradíciók megőrzéséért a Lidl létrehozta a Hazánk Kincsei saját márkát, ezzel is hozzájárulva a fenntartható gazdálkodás és a felelősségteljes termékválaszték kialakításához.

Tartós árcsökkentéssel és akciókkal az infláció ellen

A kormányzati törekvésekkel összhangban a Lidl is elindította a tartós árcsökkentési programját, amelyet az áruházlánc már 15 hónapja folyamatosan fenntart. Ezalatt az időszak alatt több mint 600 termék árát mérsékelte akár 50 százalékkal az alapvető árucikkektől egészen a luxuscikknek számító termékekig.

Áprilisban újabb 60 termék került fel a tartósan és garantáltan akciós listájukra, ezek között több sajátmárkás termék is megtalálható. A tartósan alacsony árú termékek között vannak teák, hústermékek, kávék, így például olcsóbban vásárolhatjuk meg népszerű Pikok sertésvirslit (-35%), a Bellarom Crema szemeskávét (-24%), a Primadonna extra szűz olíva olajat (-13%), vagy a Culinea sajttal töltött csirkemellfilét (-13%); a vállalat a húsmentesen étkezőkre gondolva csökkentette a Vemondo Vegan Burger árát is 12 százalékkal.

A tartós árcsökkentés mellett olyan spórolási tippeket is felfedezhetünk a Lidl repertoárjában, melyekkel egy kis odafigyeléssel tovább csökkenthetjük kiadásainkat. Vegyük végig ezeket!

  • A „Többet adunk” címkével ellátott termékeket a kötelezően előírt 15% helyett akár 50 százalékos kedvezménnyel vásárolhatjuk meg.
  • Az „XXL” kiszerelésű termékek kilóra vetített ára kedvezőbb a normál csomagolásúaknál.
  • A „Szuper ár” azt jelenti, hogy az adott termék időszakosan lényegesen kedvezőbb árú, mint az állandó kínálatban megtalálható hasonló termék.
  • Az „Őrületes Lidl ár” címkés termékek pedig a piacon megtalálható hasonló árucikkekhez képest is sokkal kedvezőbb áron érhetők el.
  • Az „Együtt olcsóbb” kedvezményben például három termék áráért négyet vihet a vásárló.
  • Péntekenként pedig az egészségtudatos táplálkozás jegyében friss halakra 15 százalékos kedvezményt biztosít az áruházlánc.

Ha előre megtervezzük vásárlásunkat és figyeljük az akciókat, rengeteget lehet spórolni. Mindenkinek megéri számolni a kedvezményekkel, hiszen az infláció miatt az élelmiszerárak egy magasabb szinten stabilizálódtak a járvány előttihez képest.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!