Dirk Rossmann: teljesen más volt egy drogéria 30 éve, mint most

2024. február 23. – 10:57

Másolás

Vágólapra másolva

30 éve van jelen Magyarországon a Rossmann, az Árkádban nyílt meg 250. hazai üzletük. Ebből az alkalomból a tulajdonosok is hazánkba látogattak, a megnyitón az alapító is mesélt stábunknak. A napi cégvezetéstől már visszavonult Dirk Rossmann nyugdíjas korában új életet kezdett, de aktív maradt: könyveket ír és klímavédelmi alapítványát irányítja.

A ritkán nyilatkozó Dirk Rossmanntól megtudtuk, hogy nem szokott az általa alapított cég megnyitóin részt venni, ünnepélyesnek és meghatónak tartotta a budapesti üzletnyitást. Elmondta, hogy teljesen más volt 30 éve egy bolt, mint most: egyszerűbb, nem ilyen elegáns.

Az az időszak cége és az ő számára is izgalmas volt: akkor hitel segítségével tudtak terjeszkedni, kérdés volt a fennmaradás, ezért feszült volt. Ma más a helyzet, olyan, mintha nyugdíjas korára már kifizette volna a kölcsönből vett házát, így nyugalomban és biztonságban élhet.

Már csak azzal foglalkozik, amit szeret és élvez, például ökothrillereket ír. Nagyon élvezi az írást, mert így ki tudja fejteni a gondolatait, nem úgy, mint például egy talkshowban – ez számára a szabadság egy másik világa. A klímavédelem jó ideje nagyon fontos számára, 30 éve hozta létre a Világnépesedési Alapítványt, mert az ökológiai problémák a Földön élő ma már 8 milliárd embernek köszönhetők.

Flórián László, a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint is rengeteg feladata volt a cégnek Magyarországon – ismertté kellett válni az új piacon, üzleteket kellett nyitni országszerte. Akkori céljaikat mára elérték: legyen a cégnek arca, elérhető legyen mindenkinek, jó választékuk és versenyképes áraik legyenek úgy, hogy valami pluszt, jó élményt is nyújtsanak. Akkor 4-5 ezer terméket kínáltak, ma 17- 18 ezret, online shopjuk kategóriájában piacvezető.

A 250. drogéria átadása – Fotó: Rossmann
A 250. drogéria átadása – Fotó: Rossmann

250. boltjukat az alapító Dirk és családja, a társtulajdonos AS Watson Group CEO-ja Malina Ngai, valamint a Rossmann nemzetközi vezetőinek jelenlétében nyitották meg. 2023-ban átlépték a bruttó 170 milliárdos éves forgalmat, majd bejelentették, hogy 20 milliárdos beruházásba kezdenek Üllőn. 2025 végéig egy 28000 négyzetméteres logisztikai központ átadását tervezik, amely egy 4000 négyzetméteres irodával egészül majd ki.

Kiemelkedően jól teljesítenek a baba és a dekorkozmetikumok kategóriájában: a legjobban fogyó termékeik a klasszikus kozmetikai kínálat tagjai, a választék egyik legfontosabb része a szépségápolás. A Rossmann piacvezető a babatermékek területén is, de komoly kiegészítő választékot jelentenek számukra a vegyi áruk.

A cikk megjelenését a Rossmann támogatta

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!