Bodrogi Gyula és Szilágyi Tibor megmentik a karácsonyt
2023. december 10. – 10:55
Már fut a tévécsatornákon az idei karácsonyi Vodafone reklám, mely az önzetlenségre és az összefogásra hívja fel a figyelmet az ünnepek alatt. A szívhez szóló alkotást a két színészlegenda, októberi műhó és mindenkinek ismerősnek tűnő utcarészlet teszi abszolút szerethetővé. A werkfilm segítségével a színfalak mögé is bepillanthatunk.
A történet szerint „Nyikhaj” (Szilágyi Tibor) és „Vén bolond” (Bodrogi Gyula) rivális játékboltok tulajdonosai egy mesebeli, kicsit a Harry Potter Abszol útját idéző utcácskában. A két öreg karácsony közeledtével kitett magáért, óriás plüss maci, fakatonák és falovak, kis piros versenyautók tündökölnek a feldíszített kirakatokban. A két zsémbes tulajdonos amolyan „Szomszéd nője” stílusban ugratja egymást, Bodrogi Gyulának még tetemes mennyiségű hó is a nyakába szakad.
A fordulat akkor következik be, amikor egy csapat gyerek téved az utcába, akik vágyakozva, de lemondón nézegetik a kirakatokat. Ekkor a „Vén bolondot” alakító Bodrogi – félretéve az két boltos közötti ellentétet – telefont ragad és felhívja „Nyikhajt”, hogy megmentsék a gyerekek karácsonyát.
„A két szőrős szívű összenéz: Na jó. A gyerekek játszhatnak a játékokkal, a két bolt pedig kiürül” – summázta a jelenettel kapcsolatban Bodrogi.
Hatvan éves barátság dacára játszottak riválisokat
„Egy gyönyörű szép ünnep, jobb adni, mint kapni, de azért kapni jobb…” – fejti ki Bodrogi Gyula a karácsonnyal kapcsolatos nézeteit. A Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színészt olyan produkciókban láthattuk, mint legendás Linda sorozat, ő volt Süsü a sárkány és Maxipocak hangja, több tucat játékfilmben – például az Üvegtigris második részében –, sorozatban játszott, valamint kétszáznál is több színdarabban lépett fel. Ő adta a Gyalog galoppban Sir Bedevere (Terry Jones), valamint a Valaki forrón szeretiben Jerry/Daphne (Jack Lemon) szinkronhangját is.
„A két játékboltos története, mindamellett, hogy egy kedves és humoros mese, fontos üzenetet közvetít. Megmutatja, hogy még két szőrösszívű, mogorva karakter is képes félretenni sérelmeit azért, hogy közösen megajándékozza a történetben szereplő gyerekeket. Számomra erről is szól a karácsony: jóleső érzés adni és békében ünnepelni. Külön öröm számomra, hogy ezt a szerepet egy igaz baráttal, régi pályatárssal alakíthattam, amiért nagyon hálás vagyok a készítőknek” – mondta.
„Számunkra egy bűbájos mesefilm volt, aminek, ha nem is a főszereplői, de szereplői vagyunk, és az érzelmeket ki tudjuk fejezni; mindamellett egy rendkívül fontos és aktuális üzenetre hívja fel a figyelmet a reklámfilm” – összegezte Szilágyi Tibor a forgatással kapcsolatos élményeit.
A Vodafone Magyarország karácsonyi reklámfilmje arra buzdít, hogy a szeretet ünnepének közeledtével legyünk kezdeményezők és tegyük meg az első lépést a kibékülés jegyében, akár egy hívással. Éppen ezért az ünnepi időszakban a Vodafone Magyarország jelentősen csökkenti készülékei árát, a kedvezmények összevonásával akár 67 500 forinttal csökkenthető a vásárlás összege.
Szilágyi Tibor a karácsonyra kapott hintalovára emlékszik vissza, amihez nem mert odamenni, mert Budán még harcok zajlottak. Afféle generációs jellegzetességnek nevezi a szeretet ünnepe és a világháború közti ellentét megélését. A színész-rendező ugyancsak kapott már Kossuth- és Jászai Mari-díjat. Láthattuk mindkét Üvegtigrisben, a Kisváros sorozatban, az Eszter hagyatékában, a Szambában, ő adta Dooku gróf (Christpher Lee) magyar hangját, a Furcsa párban Walter Matthaut szinkronizálta.
Több tucat ember munkája
A film az Admiral Films produkciója, a produceri feladatokat Csernóczki András látta el, a rendező Nyitrai Márton volt. Az alapötletet a két egymást ugrató öregúr, Jack Lemon és Walter Matthau halhatatlan párosa adta, akiktől nem állnak távol a gyerekes csínyek sem.
A játékboltosok emberségéről szóló kisfilmet Fóton forgatták október 6. és 8. között, miközben gyönyörű napsütés és 20 fok volt a valóságban.
„Mindig vicces ilyen körülmények között a karácsonyon dolgozni” – mondta Nyitrai Márton, a reklámfilm rendezője. „A lehető legkevesebb műhavat használtuk, csak jelzés értékkel van hó a jelenetekben. A felületek takarására és Bodrogi Gyula ”nyakon öntésére„ más-más műhót kellett használni, mert a második esetben fontos volt, hogy ne csak a földön nézzen ki úgy, mint a valódi hó, hanem amikor lezúdul, akkor is legyen látványban hasonló, és nehogy Gyula bácsiban kárt tegyen.”
A cikk megjelenését a Vodafone Magyarország támogatta