Tudjuk, hogy beüthet a baj, de nem vagyunk felkészülve
2023. május 17. – 11:35
A magyarok leginkább az életüket és az egészségüket féltik, a legtöbb ember az anyagi biztonság, függetlenség megteremtését is azért tartja fontosnak, hogy kezelni tudja a váratlan helyzeteket. Az utca emberét kérdeztük az öngondoskodásról és az életbiztosításokkal kapcsolatos ismereteikről. A válaszok egybecsengenek a Groupama Biztosító felmérésének eredményeivel: fontosnak tartjuk, hogy legyenek megoldásaink a váratlan nehéz helyzetekre, de nem ismerjük igazán a lehetőségeket.
Az öngondoskodás fontossága talán még jobban előtérbe került az utóbbi években. A covid és a háború mindenkit ráébresztett, hogy milyen fontos, hogy tudjunk magunkról és szeretteinkről gondoskodni a nehéz helyzetekben.
A Groupama Biztosító megbízásából készült egy országos reprezentatív kutatás, melynek eredményei szerint egyre többen vannak tisztában az öngondoskodás jelentőségével, ahogy kiderült az is, hogy a többségnek még sokat kell tenni ahhoz, hogy meg is teremtsék azt a biztonságot, ami segít a várható és a váratlan nehézségek leküzdésében. Az utca emberét is megkérdeztük a témáról, a válaszok egybecsengenek a kutatás eredményeivel.
Az öngondoskodás fogalma sok mindent jelenthet, van, akinek az egészséges étkezés, sportolás, másnak a kikapcsolódás, olvasás jut róla elsőre eszébe. Ahogy van, akinek az, hogy képes magát ellátni, nem szorul más segítségére, sőt, tud gondoskodni családjáról is.
Az életbiztosítások fajtáival kapcsolatban nem vagyunk igazán tájékozottak, de akinek van, azt mondja, azért, hogy gondoskodjon magáról, családjáról. A váratlan helyzetekben biztonságot tud nyújtani a hozzátartozóknak, ugyanakkor azt is megnyugtatja, aki megköti. Olyan is megszólal videónkban, akinek megtakarítás célú életbiztosítása van, melynek segítségével befekteti pénzét és egyben a váratlan helyzetekre is felkészül.
„Kutatásunk szintén rámutatott arra, hogy nem igazán ismerik az emberek az életbiztosításokat, azt, hogy melyik típusuk milyen élethelyzetben tud segítséget nyújtani. Ugyanakkor sokan nyitottak például egy új kockázati életbiztosítás kötésére, a válaszadók több mint fele nyilatkozott így. Edukációs kampányunkban ezért is szeretnénk segítséget nyújtani az életbiztosítások jobb megismerésére” – nyilatkozta Koháry András, a Groupama Biztosító kommunikációs és PR igazgatója.
A cikk megjelenését a Groupama Biztosító támogatta