A bankok fenntarthatóságát is díjazza a Mastercard

2022. október 22. – 11:00

A bankok fenntarthatóságát is díjazza a Mastercard
kép: Mastercard, Getty Images

Másolás

Vágólapra másolva

A vállalat idén is több kategóriában értékeli a Magyarországon működő bankokat, így keresik az Év fenntartható kezdeményezésének győztesét is. A Mastercardnál már több, mint másfél évtizedes hagyomány, hogy egy speciális versenyt rendeznek a hazai pénzintézetek számára, amelynek győztese megkapja az Év Bankja elismerést.

A Mastercard tavaly, 16 év után döntött úgy, hogy az alapoktól építi újra az Év Bankja kezdeményezést a világban bekövetkező változások és a szemléletformálás jegyében. Reagálva az új idők kihívásaira és a változó igényekre több új kategória jelent meg. A cég továbbra is azon a véleményen van, hogy miközben a pénzintézeteknek továbbra is el kell látniuk a hagyományos feladataikat, tehát például, hogy kedvező feltételek mellett kínáljanak hiteleket, vagy jól kamatozó befektetési lehetőségekkel álljanak elő, a napi üzletmenettől távolabb eső területek is egyre fontosabbá válnak. A pénzügyi vállalatok 2022-ben így olyan kategóriákban is pályázhatnak, mint Az év prémium banki aktivitása, Az év újgenerációs fizetési megoldása, Az év fiataloknak szóló programja vagy Az év fenntartható kezdeményezése.

Az év fenntartható kezdeményezése

Ez évről évre fontosabb kategória, egy olyan örökzöld téma, amely minden szektornak kiemelten fontos, különösen a klímaváltozás időszakában. Az év fenntartható kezdeményezése kategóriában olyan konkrét megoldásokat, akciókat, időszakos programokat vagy kampányokat várnak, amelyek már elindultak, azaz aktívak, és a hazai ügyfelek számára kiemelkedő szemléletformáló hatással bírnak.

Az év fenntartható kezdeményezése kategóriában olyan konkrét megoldásokat, akciókat, időszakos programokat vagy kampányokat várnak, amelyek elindultak és a pályázat évében (2022-ben aktív) a magyarországi ügyfelek számára kiemelkedő zöld/fenntartható szemléletformáló hatással bírtak. A pályázatokat 2022. november 15-ig várják a www.evbankja.hu honlapon.

A fenntarthatóság területén a pénzügyi szektor szereplőinél három fő trend figyelhető meg idén. Ebből az első a zöld finanszírozási és hitelezési keretrendszerek kialakítása, ugyanis ezek nélkül a pénzintézetek nem tudják a pénzügyi termékeikben a zöld és nem zöld elemeket megkülönböztetni. A második frontos trend a kis- és középvállalkozások számára az úgynevezett ESG (Environmental, Social and Governance – társadalmilag felelős vagy zöld pénzügyek) minősítések megszerzése. Ezek nélkül ugyanis nehéz például a „zöld” hiteleket felvenni, vagy az ilyen típusú támogatásokat igénybe venni.

E területen a bankok az idei évben számos hasznos és fontos kezdeményezéssel álltak elő, amelyekkel segítik a KKV-k munkáját. És ide kapcsolódik lazán a harmadik elem az úgynevezett ESG szervezetfejlesztés, a belső ESG csapatok növelése, tevékenységük pontosítása, hatékonyabbá tétele.

Minden gazdasági szereplő számára létfontosságú, hogy hamar tudjon alkalmazkodni a változó körülményekhez és a permanensen módosuló elvárásokhoz. Ebben pedig a bankok, legalábbis a jól működő, trendekre érzékenyen reagáló bankok óriási segítséget tudnak nyújtani. Legyen szó tanácsadásról vagy azokról a konkrét pénzügyi termékekről, amelyek képesek segíteni a vállalkozásokat az átállásban, a gyors reagálásban.

Nem elég zöldnek látszani

Az Év fenntartható kezdeményezése versenyben azt fogja vizsgálni a Mastercard zsűrije, hogy a pénzintézetek ezeken a területeken hogyan teljesítenek, hogy milyen konkrét intézkedéseket tettek, milyen új megoldásokkal álltak elő. Valóban zöldebben működik-e az adott pénzintézet és mennyire érvényesül tevékenységük szemléletformáló hatása.

A zöld szemlélet tehát megjelenhet a működés, a termékek és a teljes stratégia területén is. És persze az is fontos az intézetek számára, hogy ez megjelenjen a kommunikációban, tehát látszódjon is, akár a marketingben, vagy épp CSR területen – ez is hozzátesz a szemléletformáláshoz.

Az év bankja versenyen belül tehát ez kategória elképesztően sokrétű, aktuális és így izgalmas, mert a bankok feladata nem könnyű. Borzasztóan gyors reakcióidő mellett kell jó döntéseket hozniuk egy elképesztően kompetitív piacon, ahol a rossz lépések azonnal megbosszulják magukat, a jó húzásokat pedig mindenki természetesnek és magától értetődőnek veszi.

A cikk megjelenését a Mastercard támogatta

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!