Milyenek a magyar Giro szakaszok szurkolói szemmel?
2022. május 6. – 10:56
Szilasi Lászlót, a verseny sportszakmai szakértőjét kérdeztük, és a helyszíneket is megnéztük egy elektromos Volvo C40 Recharge-dzsal. A három szakasz kitűzésénél fontos szempont volt, hogy Magyarország a legszebb arcát mutassa a közvetítést követő milliók számára. Azoknak pedig, akik személyesen látogatnak ki szurkolni a három hazai indulónak, biztosan felejthetetlen élményben lesz részük. Videónkban tippeket is adunk nekik.
Szilasi László, Giro d’Italia sportszakmai szakértője, a Tour de Hongrie versenyigazgatója húsz éve dolgozik a kerékpársportban, azóta tervezi, hogy egy nagy, három hetes kerékpárversenyt jó lenne Magyarországra hozni. A sikerhez az is kellett, hogy az olasz félnek tetszett Magyarország, mint helyszín. Fontos szempont volt, hogy a három szakasz hogyan mutat majd a közvetítésben, ahogy az is, hogy jó az olasz- magyar viszony.
Mint mindenki, a hazai szervezők is szerették volna a legszebb arcát mutatni az országnak. Mivel Budapest és a Balaton e legfontosabb turisztikai termékünk, ezért ez a két helyszín nem maradhatott ki az etapok közül. Így lett a Hősök tere a fő helyszín, és ezért lettek ezek az etapok: egy fővárosi időfutam, egy Budapest- Visegrád és egy Kaposvár- Balatonfüred útvonal.
És hogy honnan nézzük a versenyt? Látványosak lesznek első nap az időfutam szakaszok és természetesen a visegrádi hegyi befutó is. A második napon, a budapesti időfutamon egyenként indítják a versenyzőket, jó tipp a start és a cél mellett a vár emelkedőjén, a Margit hídon, a rakpartokon vagy az Andrássy út mellől szurkolni. A harmadik hazai szakaszon talán a Balaton-felvidékről nyílik a legszebb látvány a versenyre, az indulás és a befutó mellett innen lehet a legemlékezetesebb fényképeket készíteni szurkolóként. Ugyanakkor garantált, hogy bárhol is látogatunk ki a versenyre, felejthetetlen élményben lesz részünk.
A vidéki szakaszok legszebb pontjaira sokan látogatnak ki autóval szurkolni. Mi egy Volvo C40 Recharge-al néztünk körül, így helyi károsanyag kibocsátásunk nulla volt, amivel a kerékpárosok egészségét is óvtuk. A teljesen elektromos hajtású modell akár 444 kilométert is képes megtenni, ha teli akkumulátorral indulunk útnak, így akár az összes rajt és cél meglátogatható anélkül, hogy töltenünk kéne. Ugyanakkor minden kiemelt helyszínen számos töltési lehetőség várja a villanyautóval érkezőket.
A Volvo célja, hogy 2040-re megvalósítsa a teljes, vállalati szintű klímasemlegességet és körforgásosságot, ezért a működése minden területét érintően dolgozik a károsanyag-kibocsátás folyamatos és radikális csökkentésén, valamint az újragyártás és újrahasznosítás arányának maximalizálán. Ez a munka testesül meg a C40 Recharge modellben is, amely sok szempontból új időszámítást jelöl a márka életében.
A verseny és a kerékpározás iránt érdeklődőknek nagy élmény, hogy testközelből követhetik az eseményt. A Giro magyar honlapján részletes útvonal infókat találunk, de a lezárásokról is tudunk itt tájékozódni.
A cikk megjelenését a Volvo támogatta