Az online vásárlás során sem csak az árat nézzük

2021. december 22. – 10:55

Az
online vásárlás során sem csak az árat nézzük
Fotó: Shutterstock

Másolás

Vágólapra másolva

Azt már tudjuk, hogy a hazánkban is egyre inkább teret nyerő internetes vásárlás népszerűségét döbbenetes mértékben megnövelte a koronavírus járvány, illetve az azzal kapcsolatos korlátozások, így például a kényszerű lezárások. Mostanra viszont már az is kiderült a Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riportból, hogy az első sokk után az emberek jó része nem, vagy csak részben tért vissza a tradicionális boltokba. Ez pedig óriási üzleti lehetőséget jelent a webshopoknak – az adatok alapján arra lehet következtetni, hogy aki most visszatérő vendégkört épít, hosszú ideig be tudja biztosítani üzletét.

Érdekes tanulsága az elmúlt időszaknak az is, hogy a koronavírus kitárta a webes üzletek kapuit az idősebb korosztály előtt is. Melynek tagjai mindenféle komolyabb habozás nélkül vették birtokba a netes áruházakat, hiszen közülük már rengetegen teljes természetességgel mozognak a virtuális boltokban. A már említett felmérés beszámol arról, hogy a pandémia alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legmarkánsabb mértékben, 39 százalékkal a webshopperek aránya. Ettől függetlenül azért továbbra is a 18-39 év közötti korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, hiszen e csoport tagjaninak több, mint ötven százaléka rendel rendszeresen a netről.

Karácsonykor is a weben vásárlunk, de óvatosak vagyunk

A trendek a komolyabb lezárások és szigorítások nélkül telő karácsonyi szezonban sem fordultak meg, a már rendelkezésre álló villámkutatások szerint idén is rengetegen vannak, akik a webről szerezték be az ajándékokat.

A Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riport alapján a magyarok nyitottak az új megoldásokra, de általában nagyon megnézik, hogy hol költenék el a pénzüket. A vásárlók azokat a helyeket részesítik előnyben, amelyekben megbíznak, és nem haboznak rögtön (le)lépni, ha valamilyen gyanús jelet tapasztalnak.

A felmérésben részt vevő válaszadók 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már hagyott félbe online vásárlást a célegyenesben, azaz amikor a fizetésre került volna a sor. Ennek pedig elsődleges oka az, hogy valami nem tetszett nekik a webshopban, úgy ítélték meg, hogy veszélyben lehet a pénzük. Emiatt különösen fontos az, hogy egy vállalkozás ne csak biztonságos legyen, hanem ezt a képet sugározza is magáról. Erre egyszerű és igen olcsó megoldás, ha valaki módot ad például a kártyás fizetésre, hiszen pusztán magában ez már bizalmat sugároz.

A kereskedők sem csak az áraikkal versenyeznek

A kutatásból kiderült, hogy 40 százalékra nőtt azok száma, akik szerint a kártyamentés opció önmagában erősíti egy webshop megbízhatóságát. Az is elég erős bizonyítéknak tűnik, hogy a magyarok több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál, és az e-vásárlók szintén több mint fele (54%) a bankkártyát részesíti előnyben a fizetésnél.

A korszerű technológiák használatával tehát komoly versenyelőnyre tehetnek szert az online kereskedők azon vetélytársaikhoz képest, amelyek nem tartják fontosnak ezek bevezetését, és emiatt szép lassan elveszíthetik a vevők bizalmát.

A cikk megjelenését a Mastercard támogatta.