Így segít a mobil, hogy tudatosabban kezeljük a pénzügyeinket
2021. november 23. – 10:54
Ahhoz, hogy hatékonyan spóroljunk, az első lépés, hogy átlássuk, mire mennyit költünk. Míg korábban jellemzően kockás papíron vezettük kiadásainkat, mára a mobil ezt a szerepet is átvette, legalábbis annál, aki használja a telefonját erre a célra. Videónkban az utca emberét és az OTP Bank szakértőjét kérdeztük a témáról, abból az alkalomból, hogy a hitelintézet új internet- és mobilbankjába Kiadásfigyelő funkciót is beépített.
Jó tudni, hogy az OECD kutatása alapján mi magyarok elméletileg tudjuk, hogy fontos a pénzügyi tudatosság, és azt is, hogy hogyan tehetünk azért, hogy rendben legyenek körülöttünk az anyagiak. Ugyanakkor, ha már tennünk is kellene a cél érdekében, rosszabbul teljesítünk, mint a világátlag – sokan nem követik költéseiket és nem tesznek félre. Pedig az anyagiak naplózása ma már nem ördöngösség.
Budapesti járókelőket kérdezve elég vegyes a kép: van, aki egyáltalán nem követi, hogy mire költi el a pénzét, van, aki papíron vezet statisztikát és van, aki appot használ erre a célra. Azt viszont szinte mindenki tudja, hogy a pénzügyi tudatossághoz vezető egyik legfontosabb lépés, hogy tisztában legyünk azzal, milyen területen tudunk húzni a nadrágszíjon. Van, aki benzinen spórolhatna, más az éttermi kiadásain – a közös bennük, hogy ha hó végén látják, mire megy el aránytalanul nagy összeg, akkor tudják visszafogni költéseiket.
A költésfigyelést a telefon nagyon megkönnyíti: mindig velünk van és egy-egy alkalmazás használatával automatikusan naplózza költéseinket (a készpénzes kiadásinkat pedig mi magunk vihetjük fel). A legkényelmesebbek azok az appok, amik maguk rögzítik, hogy mire adunk ki és kategóriákba is rendezi havi egyenlegünket. Így tendenciákat is látunk azzal kapcsolatban, hogy melyik időszakban megy el sok pénz a rezsire, közlekedésre vagy épp szórakozásra.
Az OTP Bank új internet- és mobilbankjába is bekerült a Kiadásfigyelő funkció, ami azt is jelenti, hogy – ha csak a jelenleg még az új mobilalkalmazással párhuzamosan futó SmartBank alkalmazás 1,5 milliós felhasználói köréből indulunk ki, akkor is – rengetegen kapnak lehetőséget a tudatosság felé vezető nagy lépésre. (Azért is érdemes mihamarabb regisztrálni az új szolgáltatásra, mert a SmartBanktól hamarosan elköszön az OTP Bank, 2022 márciusától a hitelintézetnél már csak az új OTP Mobilbank lesz elérhető, a korábban megszokottak mellett számos új, hasznos funkcióval.)
Videónkban több járókelőt kérdeztünk a témáról, valamint Kökény-Majer Anitát, az OTP Bank lakossági digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetőjét is megszólaltattuk.
A tájékoztatás nem teljes körű, ezért további részletekről kérjük, tájékozódj az OTP Bank fiókjaiban és honlapján közzétett üzletszabályzatokból és hirdetményekből.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta