2022. május 18. – 14:02
frissítve
Összeen 900 ezer forintnyi bírságot szabott ki a GVH három magyar influencer-ügynökségre, miután azok hiányosan teljesítették a jogsértően reklámozott Ask Bongo SMS-játék kapcsán előírt kötelezéseket – közölte a GVH kedden. A Blikk most arról ír, hogy az egyik érintett cég Kulcsár Edina és Csuti (róluk bővebben itt) közös vállalkozása, a Social Guru Kft.
A GVH még tavaly májusban 350 millió forintos bírságot szabott ki egy külföldi cégre az Ask Bongo nevű mobiljáték miatt. A játék ausztrál működtetője burkolt reklámokkal, a költséget elhallgatva igyekezett emelt díjas SMS-ek küldésére bírni gyerekeket. A GVH az ügyben megállapította három hazai influencer-ügynökség és egy webtartalomgyártó felelősségét is, de együttműködésükre tekintettel nem bírságolta meg őket, helyette a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat írt elő számukra.
Csakhogy a határidő lejártával utóvizsgálat keretében ellenőrizték a vállalkozások számára előírt kötelezettségek teljesítését. Arra jutottak, hogy a négy vállalkozásból hárman késve vagy hiányosan dokumentálva hajtották végre a hatóság által előírt programot. Mivel a versenyhivatal álláspontja szerint a kötelezések valamennyi eleme – a határidők betartása és a megfelelő igazolás is – egyformán lényeges a közérdek megfelelő érvényesülése szempontjából, a GVH minden esetben szigorúan ellenőrzi a döntéseiben előírtak pontos és teljes megvalósítását.
A fentiek miatt tehát büntetést szabtak ki a három cégre, a Bona Extra Kft.-re, a P4R Digital Agency Kft.-re. és a Social Guru Magyarország Kft.-re. A Blikk azt írja, hogy az influencereket képviselő Social Guru Kft. 2020-as évre leadott mérleg alapján egy jól működő vállalkozás, 135,6 millió forint nettó árbevétele volt akkor.