El a kezekkel a sajtótól! A kormány most a független médiát vette célba, de az igazságot nem lehet betiltani. Amíg velünk vagytok, mi is létezni fogunk, köszönjük, hogy támogatásoddal és adód 1%-ával segíted a munkánkat! Már a támogatónk vagy?
Jelentkezz be!
Támogatás! Elrejtés

80 milliárdot költenek a Hungaroringre, ezután a Ferrari garázsa sem fog beázni

2025. március 24. – 10:39

80 milliárdot költenek a Hungaroringre, ezután a Ferrari garázsa sem fog beázni
Az egyes kanyarból így néz ki a megújuló pálya – Fotó: Huszti István / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

„Jól haladnak az átépítési munkálatok, megfelelő ütemben. Június 16-án vissza kell vennünk a pályát, és már előtte ki kell próbálni az összes infrastruktúrát egy próbaversenyen. A pálya műszaki felszereltsége jelentősen megváltozik. A főlelátó tetőszerkezete már megvan, a burkolása zajlik éppen. 12 darab toronydaruból már csak kettő van a pályán. A kommentátorfülkék is készen lesznek” – ezt hétfő délelőtt jelentette be Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. vezérigazgatója.

A teljes 125 hektáros területen munkálatok zajlanak, az áramellátás és a közműhálózat is megújul, ez volt a nulladik kör. A leglátványosabb rész a főépület és a fedett főlelátó, ahová nyolcezren férnek be. A főépületbe a legdrágábbak jegyek, hatezer dollárt (mai árfolyamon 2,2 millió forint) is elkér érte a sorozat szervezője, mégis ezek a legkelendőbbek a külföldi vendégek miatt, hatezer darab is elfogyna belőlük, de annyit egyelőre nem tudnak adni.

A pálya megszépítésére 80 milliárd forintot költ el az állam, de a verseny rendezésére és lebonyolítására soha nem adtak pénzt. A már korábban megkötött szerződések 2032-ig garantálják, hogy addig biztosan lesz magyar futam. Gyulay ismertette, hogy mindenképpen meg akarták tartani a versenyt, de a korábbi épületegyüttes erre már alkalmatlan volt.

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. vezérigazgatója és a pálya bejárata – Fotó: Huszti István / TelexGyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. vezérigazgatója és a pálya bejárata – Fotó: Huszti István / Telex
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. vezérigazgatója és a pálya bejárata – Fotó: Huszti István / Telex

Sok jelentkező van szerte a világban, hogy bekerüljön a versenynaptárba (24 helyszín van jelenleg), ezért nagy értéknek gondolják, hogy a jogdíj tulajdonosaival már korábban megállapodtak. A felújítás előzetes tervei már 2015-ben elkészültek, a tettekre azonban sokat kellett várni.

Gyulay azt is elmondta, hogy az idei, 40. Magyar Nagydíjon szinte biztosan telt ház várható a nyáron a pillanatnyi jegyértékesítési adatok alapján. A négyes kanyart hamarosan elnevezik az 1989-ben győztes Nigel Mansellről, a többi kanyarnak pedig egy interaktív szurkolói szavazás után fognak nevet adni. A jövő évi futamra már mindegyik kanyarnak lesz külön neve, nem csak száma.

Idén ideiglenes megoldások is lesznek még a futamon, jövőre viszont már minden elkészül. Régi álmuk teljesülhet, jövőre Magyarország legnagyobb rendezvényközpontja lehet a Hungaroring.

Gyulay úgy gondolja, hogy a főváros még nem használta ki azokat az F1 által adott lehetőségeket, amiket más rendező városok megtesznek a világban, ebben reméli, hogy változás lesz majd a közeli jövőben.

„Annál is nagyobb ugrást csinálunk a létesítmény színvonalában, mint amikor a Népstadionból Puskás Aréna lett. A paddock egy szocialista nagyvállalatok által összetákolt helyszín volt. A Ferrari garázsa például beázott, sorolhatnék más problémákat is, most ezen a területen is nagy előrelépés lesz, egyszerűen más dimenzióba lépünk”

– mondta.

A főlelátó és mellette a régi – Fotó: Huszti István / Telex
A főlelátó és mellette a régi – Fotó: Huszti István / Telex

Újraaszfaltozni egyébként nem kell a pálya vonalát, mert geotextilt és zúzalékot terítettek rá, hogy a munkagépek dolgozni tudjanak. Április végén kerül le a törmelék az aszfaltról, és abban bíznak, hogy alatta nem keletkeznek nyomvályúk – az eddigi mérések alapján megfelelő a felület –, és az F1-es autók használni tudják az augusztus elején rendezendő futamon.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!