
A hibrid technológiát részben háttérbe tolja, és helyette főleg tisztán elektromos típusaival árasztja el Magyarországot a Toyota 2026 első félévében.
Az év első tíz hónapjában figyelemreméltóan teljesített a Toyota világszerte éppúgy, mint a kontinensen vagy épp Magyarországon: ahol éppen nem a legkeresettebb modell, ott szinte kivétel nélkül a második helyen versenyez az ügyfelek kegyeiért. A Toyota hagyományosan – egész pontosan a Prius 1997-es bevezetés óta – hibrid modelljeivel hódít szerte a világon, 2026-ban azonban nem a kettős (benzines és elektromos) hajtáslánc áll az új modellbevezetések fókuszában, hanem a tisztán
elektromos hajtásrendszer. Ez a „paradigmaváltás” igaz, csak kis részben, de újra is pozicionálja a Toyotát a piacokon. Nem véletlenül választotta a márka hazai importőre a premierek beharangozására Magyarország egyik legexkluzívabb helyszínét: a budai Várkert Bazárt.

Ha a tervezett darabszámokat nézzük, a Toyota Aygo X Hybrid lesz a 2026-os év legfontosabb újdonsága; ha a presztízst, a nála 99 centiméterrel hosszabb Toyota bZ4X. Mindkét modell egy meglévő, sikeres típus újra alkotása. Az Aygo X Hybrid esetében az eddigi benzinmotor helyett full hibrid hajtásláncot alkalmaz a Toyota – erre az A-SUV szegmensben még nem volt példa a világon. A 116 lóerős modell 3,7 liter / 100 km átlagos üzemanyag-fogyasztásával szemlélteti a Toyota hibridekben rejlő potenciált, az új jellemzők ismeretében borítékolható, hogy a 7 650 000 Ft-tól kínált Aygo X megőrzi abszolút vezető pozícióját a piac legalsó szegmensében is.

A Toyota bZ4X a jól ismert sziluettet tölti meg friss tartalommal: újak az akkumulátorok, a villanymotorok és részben a vezetői környezet is átalakult. A kétféle akkumulátorhoz három teljesítményszint – két első-, és egy összkerékhajtású konfiguráció – társul, a szélesebb kínálat révén az ügyfelek könnyebben megtalálhatják a személyes igényeikhez igazodó kivitelt. A legnagyobb teljesítmény 347 LE, amely egyben azt is jelenti, hogy a GR Supra kivételével nem létezik erősebb Toyota a megújult bZ4X csúcsváltozatánál. A modell, akárcsak az Aygo X Hybrid, már rendelhető, és 2026 elején érkezik a Toyota szalonokba, induló ára 17 535 000 Ft.

Habár nevében és megjelenésében a C-HR-hez köti magát, a C-HR+ műszakilag a bZ4X-szel közös platformra épül. Ez megmagyarázza, hogy miért kínálja ugyanazt a három hajtáslánc-opciót a modell, és miért egyezik meg a két választható akkumulátor közül a kisebbik – a növelt kapacitású ugyanakkor még nagyobb, ami a maximális hatótávolságot is megnöveli, akár 600 kilométerre. A C-HR+ előrendelése már a közeli jövőben kezdetét veszi, az ügyfelek először 2026 tavaszán ülhetnek be
új autójukba.
A negyedik fontos újdonság a Yaris Cross méretosztályában versenyző Toyota Urban Cruiser, amelynek típusváltozatai a fent már megismert mátrixszerkezetet követik: első- vagy összkerékhajtás, két eltérő kapacitású akkumulátor, valamint kettő (nem három) teljesítményszint közül választhatnak az ügyfelek. Az Urban Cruiser ára még nem ismert, a modellt előrendelni 2026 tavaszától lehet majd, az első autók nyáron érkeznek meg Magyarországra.
| Toyota Aygo X Hybrid | Toyota Urban Cruiser | Toyota C-HR+ | Toyota bZ4X | |
| Kategória | A-SUV | B-SUV | C-SUV | D-SUV |
| Hajtásképlet | FWD | FWD / AWD | FWD / AWD | FWD / AWD |
| Hajtóakkumulátor | n.a. | 49 / 61 kWh | 57,7 / 77 kWh | 57,7 / 73,1 kWh |
| Csúcsteljesítmény | 116 LE | 144 / 174 / 184 LE | 167 / 224 / 343 LE | 167 / 224 / 343 LE |
| Induló ár | 7 650 000 Ft | 2026 tavaszán | 2026 tavaszán | 17 535 000 Ft |
Ez a cikk egy fizetett promóció, megrendelője a Toyota.