
Az üzleti hatékonyság egyik legfontosabb eleme a költségek kézben tartása, ami kiterjed a céges mobilitásra is. Egyre több vállalkozás látja úgy, hogy a carsharing remek kiegészítője (vagy helyettesítője) lehet a céges autóknak. A wigo kilométeralapú árazása és minőségi szolgáltatása ráadásul tovább fokozza a kiszámíthatóságot és a tervezhetőséget.
Korábban csak saját céges autóval, jelentős beruházás árán lehetett biztosítani a vállalati mobilitás rugalmasságát. A hagyományos céges autóhasználat azonban költségigényesebb lehet: a beszerzés, a szerviz, a biztosítás, az adók, az amortizáció mind-mind kiadásokat jelentenek. A vállalati autó fenntartása akkor is egy biztosításból, szervizből, amortizációból, adminisztrációból és üzemanyagból álló költségterhet jelent a vállalatnak, ha az adott járművet egy héten csak egyetlen nap használják. Viszont, ha gyakran és jelentős távolságokra ülnek autóba a kollégák, akkor továbbra is őrzi biztos területét a céges flottahasználat. A carsharing nem ezeket a felhasználásmódokat hivatott helyettesíteni, inkább kiegészítő alternatívát nyújt.
Költség helyett szolgáltatás
A költségek ésszerűsítése ma már egyértelműen stratégiai kérdés. A vezetők olyan megoldásokat keresnek, amelyek a tényleges igényekhez igazodnak, és nem kényszerítik őket felesleges beruházásokra.
A carsharing éppen ezt a megközelítést kínálja: a vállalkozások csak a valós használatért fizetnek, minden más terhet a szolgáltató visel. Ráadásul idén a wigo carsharing olyan árazási modellt vezetett be, amely még inkább előtérbe helyezi a kiszámíthatóságot és a tervezhetőséget: az egy órán belüli utaknál nem ketyeg az óra, csak a megtett kilométerek után kell fizetni.
A cégek számára ez a váltás éppen azt a bizonytalansági tényezőt veszi ki a képletből, ami a budapesti autózás valószínűleg messze legkockázatosabb eleme: a forgalmat. A wigo ügyfeleinek visszajelzése alapján a távolságalapú árazást a felhasználók rugalmasabb, kedvezőbb és igazságosabb megoldásnak tartják, hiszen az út hosszával könnyebb előre kalkulálni, mint a szükséges idővel.
Dugóban várakozás helyett megtett kilométerek
A logika egyszerű: ha dugóba kerül az autó, vagy egy rövidebb ügyintézésre meg kell szakítani az utat, ez nem növeli a költségeket. Ezzel természetesen az is együtt jár, hogy a vezetés előtti ülés- és tükörbeállítások sem drágítják a fuvart, így az minden korábbinál átláthatóbb és tervezhetőbb. Utóbbi szempontokat szolgálja a wigo kalkulátora is, amellyel előre kiszámítható, mennyibe fog kerülni az út.
Mivel a wigo a hosszabb utaknál is módosította az árazást az órás és napos díjak mérséklésével, valamint azzal, hogy a csomagokban foglalt fix távolság helyett a megtett kilométereket számolják el, ezért a céges használatra jellemző hosszú, többállomásos utak is átláthatóbbak és jóval költséghatékonyabbak lettek.
Ha kell egy kis extra
Még kezelhetőbbé teszi az árakat a nemrég bevezetett wigo extra business. Ezzel az előfizetéssel az egyéni vállalkozók és kisvállalkozások is néhány kattintással hozzáférnek ahhoz a kedvezményszinthez, amit eddig csak a privát felhasználók érhettek el.
A kedvezményes tarifákon túl a wigo carsharing konstrukciójának legnagyobb előnye, hogy a cégek végre olyan szolgáltatásként vehetik igénybe az autóhasználatot, mint például egy felhőalapú informatikai rendszert: saját infrastruktúra kiépítése helyett használatot vásárolnak, amely igény szerint skálázható, átlátható és valós időben követhető.
Rejtett költségek nincsenek, csak tiszta, előre kalkulálható mobilitási kiadások, ami pontosan azt adja a vállalkozásoknak, amire a legnagyobb szükségük van: rugalmasságot, átláthatóságot és költséghatékonyságot.
Ez a cikk egy fizetett promóció, megrendelője a Wigo.