Ott vennénk inkább a zöldséget, ahol lehet kártyával fizetni (x)
2024. október 7. – 10:55
A magyar lakosság 80 százaléka már bankkártyával vagy digitalizált kártyával fizetne a legszívesebben, de sok helyen még mindig nem tud. A legtöbben a piacokon, a magántanároknál és a kézműves vásárokon hiányolják az elektronikus fizetést. Így az ezeken a területeken működő vállalkozóknak versenyelőnyt jelenthet, ha bevezetik a kártyás fizetési módot is a készpénzes mellett.
A felnőtt magyar lakosság 57 százaléka kártyával, 23 százaléka pedig mobillal vagy okosórával digitalizált kártyával szeret leginkább fizetni az üzletekben vagy szolgáltatásért, míg 20 százalékuk maradna a készpénznél – derült ki az Ipsos és az UniCredit Bank több mint 500 fős, nemre, korra, végzettségre és lakóhelyre is reprezentatív kérdőíves kutatásából. A felmérésben azokra a területekre kérdeztek rá, ahol az emberek szeretnének kártyával fizetni, de jellemzően nincs rá mód.
Az adatokat jobban megvizsgálva látszanak a korcsoportok és végzettség szerinti eltérések: a 18-26 évesek körében az átlagnál alacsonyabb a bankkártyás (40 százalék) és magasabb a digitalizált kártya (34 százalék) előnyben részesítése, ugyanakkor érdekes módon a készpénzé is (25 százalék). A végzettséget tekintve a szakmunkás képesítéssel rendelkezőknél lényegesen alacsonyabb a bankkártya (39 százalék) és magasabb a készpénz (47 százalék) preferálása.
A legtöbben, a válaszadók majdnem kétharmada a piaci árusokat említette, mint olyan helyet, ahol szeretne ugyan kártyával fizetni, de a legtöbbször nem sikerül. Sokan a magántanárok vagy korrepetálás – mind gyerekek, mind felnőttek részre – díját szeretnének kártyával rendezni, de nincs mindig módjuk rá, míg a kézműves- iparművész vásárokon kiállítókat a válaszadók majdnem harmada jelölte meg, főleg az 54-65 évesek.
Rendszeresen előforduló vásárlási szituációk, amikor szükség volna bankkártyás fizetésre (említések aránya, %):
Piaci árus, zöldséges | 65 |
Szépségápolás (kozmetika, fodrász, borbély, manikűr, pedikűr, tetováló, piercing) | 41 |
Magántanár, korrepetálás (gyerekeknek és felnőtteknek) | 32 |
Kézműves, iparművész, vásárokon kiállító | 30 |
Szerviz: autójavító, motorjavító, biciklijavító, autómosó | 28 |
Magánegészségügyi szolgáltató (fogászat, magánorvos, stb.) | 26 |
Személyi edző, jógaoktató, gyógytornász, masszőr | 21 |
Futárszolgálat (utánvétel esetén) | 20 |
Ügyvéd | 16 |
Állatorvos/állatpatika | 14 |
Coach, pszichológus | 12 |
Kisállatkozmetikus, kisállat gondozás/ellátás (pl. kutyakiképzés, kisállatpanziók, kisállatfelügyelők) | 10 |
Egyéb | 2 |
Terminál a mobilban
A fenti területeken működő vállalkozások főleg mikro- kis- és középvállalkozások, jellemzően a szolgáltató szektorban, de sok a gyártó cég is. Az UniCredit Bank kiemelten támogatja ezt a vállalkozói szegmenst, számos terméke, szolgáltatása segíti a kkv-k fejlesztését, növekedését, likviditását.
Az egyik ilyen a SoftPOS mobiltelefonos alkalmazás, amely alkalmassá teszi a (érintés nélküli fizetésre alkalmas, azaz NFC-képes) mobilkészüléket kártyás fizetés elfogadására is, így nem kell költséges terminálba beruháznia a vállalkozónak.
A bank a szolgáltatást elsősorban olyan vállalkozóknak ajánlja, akiknek valamilyen oknál fogva nem érdemes hagyományos terminált használniuk. Jó megoldás lehet a SoftPOS, ha egy fodrászatban vagy barber shopban 5-6 egyéni vállalkozó dolgozik, hiszen nem éri meg nekik ennyi terminált fenntartani, viszont a vendégek szeretik a kártyás fizetést. De sok olyan vállalkozó is van, akiknél ̶ tevékenységükből adódóan ̶ egy bolthoz képest ritkábban történik kifizetés, és jellemzően ügyfelekhez járnak, például lakberendezők, költöztetők, futárok, autómentők, vagy akár a vízszerelők, villanyszerelők – számukra is kézenfekvő lehet a SoftPOS használata.
Így működik
A SoftPOS használata számos előnnyel jár:
- naprakész, pontos statisztikák és grafikonok állnak rendelkezésre a tranzakciókról
- megoszthatjuk a digitális bizonylatot sms-ben, e-mail-ben, Messengeren, Viberen, Bluetooth-on keresztül is a vevővel
- ez a típusú érintésmentes fizetés ugyanolyan biztonságos, mint a hagyományos terminálok használata
- mindössze 0,84%-1%-os kártyaelfogadási jutalékot számol fel a bank tranzakciónként (éves 100 millió forint bevétel alatt 1%, felette 0,84%)
Mi kell hozzá?
A SoftPOS alkalmazás letöltéséhez egy NFC-képes, Androidos mobiltelefon szükséges, valamint egy számla az UniCredit Banknál, ahová jóváírják a bevételt. Az első lépésekkel kapcsolatban és más gyakori kérdésekre itt található válasz.
Régiós kezdeményezés a kkv-kért
Az UniCredit közös ernyő alá hozta a kelet-közép-európai kkv-ügyfeleknek nyújtott termékeit és szolgáltatásait. Az „UniCredit for CEE” platformon összesen több mint 2,6 milliárd euró (több mint 1000 millliárd forint) értékben kínál finanszírozási megoldásokat a kkv-k számára a régióban.
A platform magyar ügyfeleknek szóló szolgáltatásainak előnyeit az UniCredit Bank három ügyfele segítségével ismerhetjük meg.
Ez a cikk egy fizetett promóció, megrendelője a Mito Preformance Zrt.