Ott vennénk inkább a zöldséget, ahol lehet kártyával fizetni (x)

2024. október 7. – 10:55

Ott vennénk inkább a zöldséget, ahol lehet kártyával fizetni (x)
Leginkább a piacon szeretnénk kártyázni. Fotó: UniCredit Bank

Másolás

Vágólapra másolva

A magyar lakosság 80 százaléka már bankkártyával vagy digitalizált kártyával fizetne a legszívesebben, de sok helyen még mindig nem tud. A legtöbben a piacokon, a magántanároknál és a kézműves vásárokon hiányolják az elektronikus fizetést. Így az ezeken a területeken működő vállalkozóknak versenyelőnyt jelenthet, ha bevezetik a kártyás fizetési módot is a készpénzes mellett.

A felnőtt magyar lakosság 57 százaléka kártyával, 23 százaléka pedig mobillal vagy okosórával digitalizált kártyával szeret leginkább fizetni az üzletekben vagy szolgáltatásért, míg 20 százalékuk maradna a készpénznél – derült ki az Ipsos és az UniCredit Bank több mint 500 fős, nemre, korra, végzettségre és lakóhelyre is reprezentatív kérdőíves kutatásából. A felmérésben azokra a területekre kérdeztek rá, ahol az emberek szeretnének kártyával fizetni, de jellemzően nincs rá mód.

Az adatokat jobban megvizsgálva látszanak a korcsoportok és végzettség szerinti eltérések: a 18-26 évesek körében az átlagnál alacsonyabb a bankkártyás (40 százalék) és magasabb a digitalizált kártya (34 százalék) előnyben részesítése, ugyanakkor érdekes módon a készpénzé is (25 százalék). A végzettséget tekintve a szakmunkás képesítéssel rendelkezőknél lényegesen alacsonyabb a bankkártya (39 százalék) és magasabb a készpénz (47 százalék) preferálása.

Mobilos fizetés akcióban. Fotó: UniCredit Bank
Mobilos fizetés akcióban. Fotó: UniCredit Bank

A legtöbben, a válaszadók majdnem kétharmada a piaci árusokat említette, mint olyan helyet, ahol szeretne ugyan kártyával fizetni, de a legtöbbször nem sikerül. Sokan a magántanárok vagy korrepetálás – mind gyerekek, mind felnőttek részre – díját szeretnének kártyával rendezni, de nincs mindig módjuk rá, míg a kézműves- iparművész vásárokon kiállítókat a válaszadók majdnem harmada jelölte meg, főleg az 54-65 évesek.

Rendszeresen előforduló vásárlási szituációk, amikor szükség volna bankkártyás fizetésre (említések aránya, %):

Piaci árus, zöldséges65
Szépségápolás (kozmetika, fodrász, borbély, manikűr, pedikűr, tetováló, piercing)41
Magántanár, korrepetálás (gyerekeknek és felnőtteknek)32
Kézműves, iparművész, vásárokon kiállító30
Szerviz: autójavító, motorjavító, biciklijavító, autómosó28
Magánegészségügyi szolgáltató (fogászat, magánorvos, stb.)26
Személyi edző, jógaoktató, gyógytornász, masszőr21
Futárszolgálat (utánvétel esetén)20
Ügyvéd16
Állatorvos/állatpatika14
Coach, pszichológus12
Kisállatkozmetikus, kisállat gondozás/ellátás (pl. kutyakiképzés, kisállatpanziók, kisállatfelügyelők)10
Egyéb2

Terminál a mobilban

A fenti területeken működő vállalkozások főleg mikro- kis- és középvállalkozások, jellemzően a szolgáltató szektorban, de sok a gyártó cég is. Az UniCredit Bank kiemelten támogatja ezt a vállalkozói szegmenst, számos terméke, szolgáltatása segíti a kkv-k fejlesztését, növekedését, likviditását.

Az egyik ilyen a SoftPOS mobiltelefonos alkalmazás, amely alkalmassá teszi a (érintés nélküli fizetésre alkalmas, azaz NFC-képes) mobilkészüléket kártyás fizetés elfogadására is, így nem kell költséges terminálba beruháznia a vállalkozónak.

Forrás: UniCredit Bank
Forrás: UniCredit Bank

A bank a szolgáltatást elsősorban olyan vállalkozóknak ajánlja, akiknek valamilyen oknál fogva nem érdemes hagyományos terminált használniuk. Jó megoldás lehet a SoftPOS, ha egy fodrászatban vagy barber shopban 5-6 egyéni vállalkozó dolgozik, hiszen nem éri meg nekik ennyi terminált fenntartani, viszont a vendégek szeretik a kártyás fizetést. De sok olyan vállalkozó is van, akiknél ̶ tevékenységükből adódóan ̶ egy bolthoz képest ritkábban történik kifizetés, és jellemzően ügyfelekhez járnak, például lakberendezők, költöztetők, futárok, autómentők, vagy akár a vízszerelők, villanyszerelők – számukra is kézenfekvő lehet a SoftPOS használata.

Így működik

A SoftPOS használata számos előnnyel jár:

  • naprakész, pontos statisztikák és grafikonok állnak rendelkezésre a tranzakciókról
  • megoszthatjuk a digitális bizonylatot sms-ben, e-mail-ben, Messengeren, Viberen, Bluetooth-on keresztül is a vevővel
  • ez a típusú érintésmentes fizetés ugyanolyan biztonságos, mint a hagyományos terminálok használata
  • mindössze 0,84%-1%-os kártyaelfogadási jutalékot számol fel a bank tranzakciónként (éves 100 millió forint bevétel alatt 1%, felette 0,84%)

Mi kell hozzá?

A SoftPOS alkalmazás letöltéséhez egy NFC-képes, Androidos mobiltelefon szükséges, valamint egy számla az UniCredit Banknál, ahová jóváírják a bevételt. Az első lépésekkel kapcsolatban és más gyakori kérdésekre itt található válasz.

Régiós kezdeményezés a kkv-kért

Az UniCredit közös ernyő alá hozta a kelet-közép-európai kkv-ügyfeleknek nyújtott termékeit és szolgáltatásait. Az „UniCredit for CEE” platformon összesen több mint 2,6 milliárd euró (több mint 1000 millliárd forint) értékben kínál finanszírozási megoldásokat a kkv-k számára a régióban.

A platform magyar ügyfeleknek szóló szolgáltatásainak előnyeit az UniCredit Bank három ügyfele segítségével ismerhetjük meg.

Ez a cikk egy fizetett promóció, megrendelője a Mito Preformance Zrt.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!