A vállalat, ahol a nők minden élethelyzetben támogatást kapnak (x)

2024. május 28. – 10:55

A vállalat, ahol a nők minden élethelyzetben támogatást kapnak (x)
Forrás: Tesco

Másolás

Vágólapra másolva

A munkatársak közel 70 százaléka nő, és a visszatérő vásárlók több mint felét is a nők képviselik. A Tesco ezért többek között rugalmas foglalkoztatási lehetőségekkel, extra fizetett szabadságokkal és egyedülálló menopauzaprogrammal biztosítja, hogy a különböző élethelyzetben lévő munkatársnői a munkában és otthon is helyt tudjanak állni és jól érezzék magukat. A vállalat női mosdóiban tavaly óta ingyenesen elérhető női intim higiéniai termékek után pedig június 27-től az áruházlánc a vásárlókat is támogatja menstruációs kiadásaik fedezésében a sajátmárkás termékekre érvényes áfaelengedéssel.

Az ország egyik legnagyobb munkaadójaként a Tesco mintegy 8500 aktív munkavállalót foglalkoztat, akik 68 százaléka nő. Közülük mintegy 2200 olyan anya, akinek gyermeke 18 évnél fiatalabb. Elsősorban őket és a családot tervezőket egész évben különféle családbarát intézkedésekkel segíti a vállalat abban, hogy meg tudják valósítani a munka-magánélet egyensúlyát.

Forrás: Tesco
Forrás: Tesco

Plusz szabadság a családra

A gondviselőknek járó extra fizetett szabadságokkal már azok is élhetnek, akik hivatalos döntés alapján gondoskodnak egy családtag gyermekéről. A kiterjesztett fogantatási támogatás pedig a termékenységi kezelésekben részt vevő kollégákon túl azokra is érvényes, akiknek a párja érintett az eljárásban. A Tescónál a háromévesnél idősebb gyermekek örökbefogadói is igénybe vehetnek 8 hét fizetett szabadságot a beilleszkedési folyamat megkönnyítéséhez, illetve minden szülő évente akár 4 hét fizetésnélküli szabadságot vehet igénybe, amíg gyermeke eléri a 18. születésnapját.

Negyvenen túl…

A változókor időszaka szintén számos kihívással jár, a Tesco ezért menopauzaprogramot is működtet, amely ebben a speciális életszakaszban támogatást nyújt minden érintettnek és a velük együtt dolgozóknak.

„A munkatársnőink 47 százaléka 45 év feletti. A Tescós Nők 40+ zárt Facebook-csoporton, valamint érzékenyítő workshopokon keresztül támogató hétteret nyújtunk kolléganőinknek az őszinte párbeszédre, valamint foglalkozunk azzal, hogy vezetőink megértsék a menopauza biológiai és pszichés hátterét” – mondja az ötlet szülőanyja, Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.

Hevesi Nóra középen. Forrás: Tesco
Hevesi Nóra középen. Forrás: Tesco

…és innen

A menopauza előtt azonban a nők közel 40 éven át menstruálnak és ez idő alatt közel 1 millió forintot költenek menstruációs termékekre. Ezen extra kiadások minimalizálása érdekében a vállalat egy egyedülálló kezdeményezés keretében minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, vagyis közel 22 százalékkal csökkenti azok fogyasztói árát június 27-től.

Forrás: Tesco
Forrás: Tesco

„Tavaly óta ingyenes menstruációs termékeket biztosítunk az áruházakban, a raktárakban és a központi irodában dolgozóknak a női mosdókban. A pozitív fogadtatást látva döntöttünk a tartós árcsökkentés mellett” – teszi hozzá Hevesi Nóra.

A Tesco egyúttal stratégiai partnerén, az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül egy évre elegendő menstruációs terméket adományoz a szervezet átmeneti otthonaiban élő 180 rászoruló felnőtt nőnek és 20 lánygyermeknek.

Ez a cikk egy fizetett promóció, megrendelője a Tesco-Global Áruházak Zrt.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!