Heti akciók, folyamatos árcsökkentések, nagy fejlesztések a Coopnál (x)
2023. május 1. – 11:03
Az akciókban hetente több száz termék árát csökkenti a Coop, a törzsvásárlóinak pedig ezen túl is egyedi akciókat kínál, a szállítói árcsökkentésekkel összhangban pedig tartósan csökkentette fogyasztói árait. A kereskedelmi csoport emellett szakadatlan lendülettel folytatja működési és technológiai innovációs fejlesztéseit.
A jelenlegi gazdasági helyzet, valamint az élelmiszer-kereskedelemben tapasztalható rég nem látott sajátos nehézségek a szektor valamennyi szereplőjét kihívások elé állítják. Ám a Coop elkötelezett amellett, hogy a magas infláció ellenére csökkentse a terheit annak a másfélmillió vásárlónak, aki naponta ellátogat a lánc valamelyik üzletébe.
Országszerte több száz terméket kínál akciós áron üzleteiben a Coop üzletlánc, amellyel a vásárlók minden nap jelentősen spórolhatnak. A csökkentett áron kínált termékek köre hetente változik, folyamatosan bekerülnek az akciós választékba a vásárlók által kedvelt friss és tartós tejtermékek, húsáruk és felvágottak is, de nem csak a gyártói, hanem az eleve kedvező saját márkás termékeiből is válogat az akciói összeállításakor az üzletlánc.
A kedvező árak az ország 1400 településén megtalálható 2200 boltban elérhetők, az akciós kínálat ugyanakkor bolttípusként változik: a Coop Szuper Plusz kategóriájú üzletekben a legszélesebb a választék, például minőségi pékáru, friss zöldségek és gyümölcsök, prémium és mentes termékek is alacsonyabb áron várják a vásárlókat.
Az akciókon kívül a beszállítókkal történő folyamatos tárgyalásoknak köszönhetően a fogyasztói árak tartós és folyamatos csökkentését is érzékelhették a vásárlók az elmúlt időszakban a Coop üzleteiben, főként a tejtermékek, tészták, húskészítmény és papíráru termékkategóriákban. Az elkövetkező időszakban további árcsökkentések várhatóak, amellyel a vásárlók terheit igyekszik csökkenteni az üzletlánc.
A Coop Klub programban további kedvezményes ajánlatok várják az üzletlánc törzsvásárlói programjának egymillió résztvevőjét. A szintén hetente változó Coop Klub árak, egyedi kedvezmények a Coop Klub emblémával ellátott üzletekben, törzsvásárlói kártyával érhetők el. A kártyával járó kuponkedvezményeket, pontgyűjtő akciókat és akciós kínálatot már mobilapplikációs alkalmazással is kényelmesen el lehet érni.
Az üzletlánc elkötelezett az iránt is, hogy az ország 1400 településein is biztosítsa a folyamatos áruellátást, és fontosnak tartja, hogy kínálatában meghatározó helye legyen a magyar élelmiszeripar jó minőségű termékeinek.
Üzletfejlesztések, energia- és környezettudatos beruházások
Az akciókon és árcsökkentéseken túl szakadatlan lendülettel zajlanak a működési és technológiai fejlesztések a Coop Csoporton belül, aminek célja a még költséghatékonyabb működés mellett a vásárlói élmény és a szolgáltatások színvonalának fejlesztése, nem csak a nagyvárosokban, hanem a legkisebb településeken is.
Országos szinten 461 kistelepülésen összesen 25-30 milliárd forint önrész mellett valósulnak meg a csoportszintű fejlesztések az idei év végéig. A 91 helyszínen tervezett kispostai tevékenység már 75 üzletben elérhető, de június végéig az összes helyszínen elkészül.
Az országos szintű innovációk legfrissebb eredménye a tavaly elindított Szuper Plusz boltkategória, amelynek célja, hogy egy komplex szolgáltatási mix kialakításával teremtsen új értéket a hazai kiskereskedelemben. Ez jelent egyfelől a megszokottnál szélesebb termékválasztékot, figyelembe véve a speciális vásárlói igényeket is, például egészségtudatos, prémium, illetve folyamatosan megújuló akciós termékköröket. Másfelől minőségi vásárlói környezetet biztosít a megkülönböztetett külső és belső arculat révén. Az üzlettípus kialakításánál kiemelt szerep jut a környezettudatossági szempontoknak is és a legmodernebb technológiai megoldásoknak. Ebben a kategóriában országszerte jelenleg félszáz üzlet működik, amelyek minimum 350-400 m2 alapterületűek, de év végére további 10 nyitását tervezi a lánc.
A kereskedelmi csoport folyamatosan keres és vezet be digitalizációs és automatizációs új megoldásokat is. Elindult a tesztelése az önkiszolgáló kasszák alkalmazásának, így jelenleg összesen 9 franchise üzletben immár 30 ilyen kasszánál fizethetnek a vásárlók. A boltok kiszolgálását végző régiós nagykereskedelmi tagok raktárainál is folyamatosak a logisztikai és az áruátvételt és kiadást támogató digitalizációs fejlesztések.
Egyre több Coop tagvállalat fordít figyelmet az energiatakarékossági, fenntarthatósági célokra, aminek kiterjesztését stratégiai szinten kezeli a Coop Csoport. A beruházások jellemzően a hűtési-fűtési rendszerek modernizációjára, az üzletek világításának LED-es korszerűsítésére, és ajtózott hűtőberendezések alkalmazására terjednek ki.
Kiemelkedik a fejlesztések közül a napelemes rendszerek telepítése, amely megoldás jelenleg 225 boltnál került kiépítésre, év végére azonban az 500-at is elérheti a technológiával felszerelt boltok száma. Emellett a cégcsoport több logisztikai bázisánál már 50-500 kW közötti erőműrendszerek telepítésére is van példa.
A környezettudatosság jegyében az üzletlánc a hazai kereskedelmi szereplők közül elsőként 2017-ben indította el használt étolaj visszagyűjtő szolgáltatását a Coop Olaj pontokon. Mára az 500-at is meghaladja azon boltok száma, ahol élhetnek ezzel a lehetőséggel a vevők, a Szuper és az új Szuper Plusz kategóriájú üzleteinkben ez már alapszolgáltatás, de megjelent már több ABC üzletben is. A vásárlókat ösztönözve minden leadott szűrt használt étolaj litere után egy 100 forintos kupont ad a Coop, amely bármilyen termékre levásárolható.
Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, megrendelője a Coop Hungary Zrt.