Hova forduljak, ha iskoláskorú gyermekemnek hatékony fejlesztésre van szüksége?(x)

2023. március 2. – 10:56

Hova forduljak, ha iskoláskorú gyermekemnek hatékony fejlesztésre van szüksége?(x)
Forrás: Carnegie Learning

Másolás

Vágólapra másolva

Magyarországon egyre több az olyan iskoláskorú gyermek, aki tanulási nehézséggel, figyelemzavarral (ADHD), egyéb kognitív kihívásokkal küzd. Szülőként sokszor fejtörést okoz, hogy gyermekünkkel merre induljunk ilyen jellegű probléma esetén, és hogyan oldjuk meg, ha heti több alkalommal is fejlesztésre van szükség. Kevés olyan könnyen elérhető, online megoldás létezik, mely bizonyítottan tudományos alapokon nyugszik, mégis teljes mértékben személyre szabott.

Magyarországon a KSH adatai alapján jelenleg az 51.000 főt is meghaladja azon iskoláskorú gyermekek száma, akik tanulási-, vagy figyelemzavarral küzdenek, ez a szám pedig évről évre növekszik. Ezek csupán a diagnosztizált esetek, sok gyermek nem is jut el szakemberhez, mivel gyakran a szülő sem tudja pontosan, mi lehet a gyermekkel a probléma, és hova fordulhat vele.

Mi lehet a probléma?

Szülőként igyekszünk gyermekünknek mindenben a legjobbat nyújtani, de sokszor falakba ütközünk. Ha azt látjuk, hogy a gyermekünk küszködik a tanulással, olvasással, emiatt frusztrált, feszült, ami már akár magatartásbeli problémákban is jelentkezik, érdemes elgondolkodnunk rajta, hogy valamilyen fejlesztésre lehet szüksége.

Forrás: Carnegie Learning
Forrás: Carnegie Learning

Hova fordulhatok?

Komolyabb probléma esetén mindenképp gyermekpszichiáterhez kell fordulni, sok esetben azonban a kognitív terápia elegendő ahhoz, hogy a gyermek problémái megoldódjanak. Ez felveti a következő kérdést: hogyan találok megfelelő szakembert, és hogyan oldom meg, hogy akár hetente többször vigyem a gyermeket fejlesztésre? A közelmúltban az OkosAngol által elérhetővé vált Magyarországon egy olyan online fejlesztőprogram-csomag, mely időhatékonyan, otthonról használható, fix havidíjért korlátlan hozzáférést kapunk, és részletes heti visszajelzést kap arról a szülő, hogyan halad gyermeke a fejlődésben. A heti értékelést a program keretein belül konduktor szakember is megvizsgálja, és javaslatokat tesz a gyermek további fejlesztésével kapcsolatban.

„Konduktorként sokszor szembesülünk azzal, hogy a családokra komoly terhet róhat, ha a gyermekük fejlesztést igényel: a különböző helyszínekre való eljutás, a szakember tudása és személyisége, és nem utolsó sorban az anyagi terhek is olyan akadályok lehetnek, amelyekkel rendszeresen meg kell küzdeniük. A Fast ForWord és a Reading Assistant Plus programok ezeken a terheken sokat enyhítenek, hiszen online könnyen elérhetők, a mesterséges intelligenciának köszönhetően pedig teljesen egyénre szabott megoldást nyújtanak” – nyilatkozta Pázmándi Eszter konduktor, az OkosAngol szakmai vezetője.

A programokat olyan kutató neurológusok fejlesztették ki, mint Dr. Michael Merzenich, aki az agy változóképésségét tanulmányozza a mai napig. Közel 40 évnyi kutatás eredményeit építette be a programokba. Felfedezte, hogy az alapvető kognitív képességek (memória, figyelem, feldolgozási sebesség, szerialitás észlelése) a fejlett technológiáknak köszönhetően intenzív beavatkozással javíthatók, egy adaptív programba ágyazva pedig a gyermekek képességeinek széles skáláját fejleszthetik. A kutatási folyamatról és eredményiről magyar nyelven Norman Doidge: A változó agy című könyvében olvashatunk bővebben. Megjelenése óta a programcsaládokat több neves egyetem is tanulmányozta és elismerte, pl. a Harvard Medical School vagy a Stanford Egyetem.

Forrás: Carnegie Learning, Pázmándi Eszter
Forrás: Carnegie Learning, Pázmándi Eszter

A programok másik nagy előnye, hogy igen széles körben tudnak segítséget nyújtani: 9 éves kortól egészen felnőttkorig vannak példák, mennyire komoly eredményeket lehet elérni a használatukkal. A fejlesztésen kívül van egy másik szegmens, ahol kimagasló eredményeket lehet vele elérni, ez pedig az angol nyelvtanulás. Mivel ebben az esetben is tornáztatja az agyat, a hagyományos nyelvtanulási módszerekhez képest sok esetben hatékonyabb lehet: már 40-60 óra használattal akár 2 évnyi fejlődés érhető el.

„Közeledik az érettségi időszaka, így idén először indítunk egy angol érettségi felkészítő Online Osztályt, ahol mindenki a saját tempójában, de egymást támogatva, szakértői segítséggel készülhet fel az érettségire. Pont ez a 3 hónapos időszak az, ami alatt még igazán komoly fejlődést lehet elérni” – mondta Pázmándi Eszter.

Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, aminek a megrendelője a Learning Solutions Kft.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!