Olcsó, környezetbarát és magyar a Rossmann forradalmian új dezodor-újratöltő automatája(x)

2023. február 2. – 10:58

Olcsó, környezetbarát és magyar a Rossmann forradalmian új dezodor-újratöltő automatája(x)
Kép: Rossmann Magyarország Kft.

Másolás

Vágólapra másolva

A Rossmann budaörsi üzletében, számos híresség és ökotudatos influencer előtt debütált a drogérialánc és a Respray innovációja, az automatával újratölthető deospray technológia. Az eseménnyel egybekötött sajtóbeszélgetésen Ónodi Eszter, Ördög Nóra és Puskás Peti is részt vett, a házigazda Stahl Judit volt.

A fenntartható termékek iránti kereslet az elmúlt években nagy mértékben nőtt, erre reagálva a FMCG cégek egyre több újratöltő megoldással szolgálnak különböző termékekre fókuszálva. A fő motiváció a műanyag csomagolás mennyiségének a csökkentése volt azáltal, hogy többször lehet használni a csomagolást. A dezodor piacon is elindult az újratöltés trendje, a legtöbb kiszerelésnél, például a golyós dezodoroknál vagy stifteknél több olyan megoldás is született, ami óriási sikereket ért el a vásárlók körében.

Fotó: Donat Kekesi/Rossmann
Fotó: Donat Kekesi/Rossmann

A fújós dezodor esetében a technológiai kihívások miatt viszont eddig nem létezett piacképes termék. Az első tehát a Respray innovációja: ötvözi az innovatív szelep- és szórófej technológiát egy olyan, saját fejlesztésű újratöltő automatával, ami a különböző funkcióknak köszönhetően lehetővé teszi a palackok vásárlói közegben való újratöltését. A projekt 2020 őszén indult, két befektetési körben eddig összesen 70 millió Ft forrást sikerült bevonni a fejlesztésbe a befektetők közreműködésével. A Respray hat fős csapata csupa egyetemistából áll, köztük BME-s szoftverfejlesztő és gépészmérnök hallgatókból, valamint Corvinusos gazdaságtan hallgatókból.

„Csak Európában közel kétmilliárd fújós dezodor palackot dobnak ki az emberek évente. Az új alumínium előállítása rendkívül energia- és költség igényes folyamat, amely óriási terhet jelent környezetünk számára. Úgy gondoltuk, hogy erre tökéletes megoldás, ha egy palackot többször is tudna használni a vásárló. Ebből született meg a Respray ötlete” – fejtette ki Réti Andor, a Respray egyik alapítója, míg társa, Zámbó Gergely hozzátette, hogy kezdetektől fogva az az alapvető céljuk, hogy minél pozitívabb környezeti hatást tudjanak elérni a kozmetikai iparágban. „Hiszünk abban, hogy a Respray projektjével el fogjuk érni, hogy a környezettudatos vásárló akár öt alkalommal is újrahasználja a palackját, ezzel negyedére csökkentve a használatból adódó CO2 lábnyomát.”

Együttműködve a Rossmann csapatával, és a drogérialánc ISANA márkájával, hamarosan már több üzletben is elérhetőek lesznek a termékek – először Budapest környezetében. Ezt követően szeretnék Magyarországra, Németországra és más nemzetközi piacokra is kiterjeszteni a forradalmi megoldást, hogy minél nagyobb mértékben hozzájáruljunk egy fenntarthatóbb FMCG iparághoz.

„Büszkeség és egyben nagy mérföldkő számunkra, hogy a világon egyedülálló dezodor újratöltő automata hamarosan bekerül az üzletünkbe. A Respray Solutions remek csapat, akiket öröm támogatni, mindemellett pedig saját fenntarthatósági törekvéseinket is szolgálja ez az automata. Azon leszünk, hogy minél inkább ösztönözzük vásárlóinkat a használatára” – hangsúlyozta Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.

Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, megrendelője a Rossmann Magyarország Kft.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!