Ezért üres George Clooney kávéscsészéje (x)
2022. október 18. – 10:53
Nem láttuk még így a Nespresso régóta ismert márkanagykövetét: a 61 éves színész egy üres kávéscsészével állt a kamera elé a márka legfrissebb kampányában. Ezzel a gesztussal szeretné ugyanis felhívni a figyelmet arra a veszélyre, amit a klímaváltozás jelent a kávétermelésre, és bemutatni a kávé védelme érdekében tett erőfeszítéseket.
Az éghajlatváltozás hatása a globális kávétermelésre
A kávé sokunk számára nélkülözhetetlen ital, mégis kénytelenek leszünk megbarátkozni a gondolattal, hogy a jövőben elképzelhető, hogy csak luxustermékként lesz elérhető. Legalábbis akkor, ha a kávéipari vállalatok, a kávétermelők és az érintett felek nem lépnek fel határozottan a klímaváltozás negatív hatásaival szemben, amelyek veszélybe sodorják a globális kávétermelést.
A hőmérséklet-változás, az egyre súlyosbodó aszályok, a heves esőzések, az elszaporodó kártevők és a talajerózió mind kockázatot jelentenek a legelterjedtebb kávéfajtákra. 2050-re a kávétermesztésre használt földterületek 50%-a alkalmatlanná válhat a megművelésre. A jobb Arabica fajták különösen érzékenyek az erőteljes sokkhatásokra, de a klímaváltozás jelenleg a vadon termő kávéfajták 60%-át veszélyezteti. Mindez nemcsak a végtermékre, hanem a kávétermelő közösségekre is hatással van, akiknek megélhetése elválaszthatatlanul összefonódott a kávéföldekkel.
Mit tehetünk a kávé jövőjéért?
A magas minőségű kávéhozam biztosítása érdekében átfogó megoldásokra van szükség. A Nespresso számára ennek eszköze a regeneratív (talajmegújító) mezőgazdaság, vagyis egy olyan holisztikus szemlélet, amely nem csupán csökkenti a globális agrár-élelmiszeripar kibocsátását, hanem a természet öngyógyító hatását kihasználva ellenállóbbá teszi a termőföldeket az éghajlatváltozás hatásaival szemben.
A megközelítés fontos szerepet játszhat a klímaváltozás megoldásában, ugyanis a szén-dioxid kibocsátás közel egynegyede a mezőgazdaságból, az erdőgazdálkodásból és a föld használatával járó egyéb tevékenységekből ered.
A kiváló minőségű kávé megóvása és jövőjének biztosítása már 20 éve központi szerepet játszik a Nespresso stratégiájában. A 2003-ban, az Esőerdő Szövetséggel közösen elindított Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program célja, hogy fokozza a termés minőségét és mennyiségét, miközben védi a környezetet és javítja a termelők és közösségeik életminőségét. De most még tovább mennek: a következő lépés, hogy globális szinten segítsék a kávétermelőket a regeneratív gazdálkodásra való átállásra, egyúttal arra kérik a magán- és állami szervezeteket, hogy tegyenek olyan lépéseket, amelyek kézzelfogható változást eredményeznek.
„Az éghajlatváltozás valós veszélyt jelent, és a kávétermelők a frontvonalban állnak” – mondta George Clooney a kávé világnapján bemutatott The Empty Cup nevű kampányban. „Létfontosságú, hogy ezeket a közösségeket támogassuk abban, hogy pénzügyi és környezeti szempontból ellenállóak legyenek, és hogy ne csupán túléljenek, hanem boldoguljanak és növekedjenek is. Ez a gondolat áll a Nespresso törekvéseinek középpontjában. Ám mindez többről szól, mint a kávé. Az éghajlatváltozást egyetlen vállalat, sőt egy egész iparág sem képes megoldani. Nagyon gyorsan és határozottan kell cselekednünk, globális szinten. Hatalmas a tét.”
További információk arról, mit tesz a Nespresso a klímaváltozás hatásainak csökkentése ellen, az alábbi oldalon olvashatók.
Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, megrendelője a Nespresso.