Újszerű startup-finanszírozás – ajándékrészvények amerikai cég kártyái mellé (x)

2022. március 13. – 11:01

Újszerű startup-finanszírozás – ajándékrészvények amerikai cég kártyái mellé (x)
Fotó: Benefit Barcode, Inc.

Másolás

Vágólapra másolva

Már egy 20 ezer forintos diszkont funkciós kártya vásárlásával is egy magyar alapítású amerikai cég részvényesévé válhatnak az új csatlakozók a startup alapítójának felajánlása jóvoltából. Jáger László szerint mivel a cég értéke az üzleti terv szerint három éven belül meghaladhatja a 300 millió dollárt, a leendő tulajdonosok részvényének értéke akár a sokszorosára, több százezer forintra is nőhet ez idő alatt. A közösségi finanszírozási kampány februárban indult, az ingyenesen felajánlott 50.000 részvény pedig várhatóan nyárra az új tulajdonosaihoz fog kerülni.

Az okostelefonok manapság már hiánytalanul tudják adathordozóként helyettesíteni a kártyáinkat, ráadásul a technológia fejlődésével egyre több előnyt is tudnak biztosítani. A Bercode alkalmazásban éppen ennek köszönhetően végtelen számú kártyát lehet egyszerre megjeleníteni úgy is, hogy azok többsége plasztik alapon már soha nem is létezett.

Az elfogadóhelyeket kártyákra szűrten is meg lehet tekinteni, de az app megmutatja azt is, mennyit spóroltunk meg a kedvezmények kihasználásával. A magyar startup platformján a vonalkód alapján egy felhőből hívja le az alapítványok, egyesületek, kamarák, influenszerek stb. által megálmodott grafikai elemeket a felületre, a tagsági és szolgáltatási szinteket pedig automatizáltan kezeli a rendszer.

Jáger László, a Benefit Barcode Inc. alapítója elmondta, hogy a magyar tőkealapok az Európai Unión kívüli cégekbe nem fektethetnek, a cég székhelye azonban már az USA-ban van, ezért egyedi modellt találtak ki a fejlesztéshez szükséges források összegyűjtésére.

„Nem tudunk arról, hogy termékek, szolgáltatások megvásárlása mellé valaki ingyen kaphasson az adott cég részvényéből Magyarországon. Az új tulajdonosok így jogilag nem befektetői lesznek a cégnek, ők diszkont kártyákat vásárolnak, a részvényeket ajándékként kínálom fel számukra, amit akár vissza is utasíthatnak” – vázolta a konstrukciót a többségi tulajdonos.

Jáger László, a Benefit Barcode Inc. alapítója. Fotó: Benefit Barcode, Inc.
Jáger László, a Benefit Barcode Inc. alapítója. Fotó: Benefit Barcode, Inc.

A startup alapítója kifejtette, hogy ha valaki most akár csak egy 20 ezer forintos tulajdonosi kártyát vásárol, ajándékba kap tőle egy részvényt. Több fajta kártyából is lehet választani, a 750 ezer forintos után már 50 részvényt ajándékoz a vásárlónak. Az így kapott részvényének értéke hamarosan akár több százezer forintot is érhet, tekintve, hogy üzleti terveik szerint 2025-re a felhasználóinak a száma a 100 millió főt, a cég értéke pedig a 300 millió dollárt is meghaladhatja.

A megvásárolt kártyáknak mindemellett azonnali előnyei is vannak, hiszen azokkal hónapokon belül több ezer kiskereskedőnél, helyi szolgáltatónál lehet kedvezményeket érvényesíteni, így tulajdonképpen a kártya árát is belátható időn megspórolhatják az új tulajdonosok.

Virtuális termékekre épül az üzleti modell

A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező Jáger László kijelentette: a virtuális relikviákkal egy olyan nemzetközi piacra törhetnek be, ahol csak Amerikában évi 35 milliárd dollár a merchandising költés.

„A jövőben már elsősorban azon virtuális bögrék, pólók, sapkák és táskák lesznek a fő termékek, amelyeket a sztárok magukon tudnak majd viselni (tartani) materiálisan is. Több influenszer most is a saját bögréjéből iszik, amikor tartalmat állít elő, de azt még nem lehet virtuálisan is megvásárolni, ahogy nem is lehet vele többet megspórolni, mint a bögre ára” – mutatott rá.

A számításokkal alátámasztott modell elmondása szerint azért biztosan működőképes, mert a sportolók, művészek, influenszerek rajongói sokszor csak egyszer veszik fel az egyedi logóval ellátott pólókat, mezeket, sapkákat, amíg az arról készült fotót ki nem teszik a közösségi oldalaikra. A virtuális termékekkel pedig erre is tökéletes alternatív megoldást tudnak majd nyújtani – sokkal olcsóbban és környezetkímélőbb módon.

Jáger László közölte, a több mint tíz fős magyar csapat által kifejlesztett platform és az applikáció már most is közel 500 ezer programsorból áll, részben ez teszi egyedülállóvá a piacon, valamint ezáltal másfél-két év előnyük lesz a nemzetközi szinten a majdan megjelenő versenytársakkal szemben.

Azok, akik, még időben szeretnének élni a lehetőséggel ezen oldalon tudják megtekinteni az 1 perces bemutató videót, valamint az alapítóval készült interjút, de természetesen letölthető a onepager, a pitch deck, valamint az üzleti- és a pénzügy terv is.

Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, megrendelője a Benefit Barcode, Inc.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!