Csak úgy szárnyal az online vásárlás (x)
2021. december 25. – 10:57
Annyira a mindennapjaink része lett az online rendelés, hogy sokan már a karácsonyi ajándékokat is az internetről szerzik be. Megállíthatatlanul tör előre az e-kereskedelem, ami hatalmas segítséget jelenthet a felkészüléshez az ünnepekre.
Korábban a karácsonyi előkészületek még arról szóltak, hogy kitaláltuk, kinek mit adunk ajándékba, majd a boltokat járva egyenként beszereztük azokat. Természetesen ki-ki saját vérmérséklete szerint. Volt, aki időben, hónapokat rászánt, és volt, aki az utolsó napokban versenyzett a többi vásárlóval a maradék áruért a tömött plázákban. Ehelyett van egy sokkal kényelmesebb megoldás, az online ajándékvásárlás, ami mára a karácsonyi élmény részévé vált. Nem csoda, hiszen így tömeg nélkül, kényelmesen, előre tervezetten szerezhetünk be minden ajándékot, vagy akár a karácsonyi menü összetevőit is.
Az online rendelés mostanra mindennapossá vált, amit az is segített, hogy az üzletek jelentős része webshopot is üzemeltet. Már a pandémia előtt is dinamikusan emelkedett az online vásárolt karácsonyi ajándékok aránya a fizikai boltokban megvett termékekhez képest. A koronavírus-járvány azonban ezt még inkább felpörgette. A statista.com kimutatása alapján az Egyesült Királyságban 2020-ban volt addig a legmagasabb az online ajándékot vásárlók aránya. Ez az arány idén tíz százalékkal magasabb lehet, mint 2019-ben, a járvány előtt volt.
Nem csoda, hogy a karácsonyi ajándékok online beszerzése egyre népszerűbb: időben megrendelve nem kell rohanni, sokkal kisebb a stressz, kevesebb a ráfordított idő, ráadásul minimális utánajárással (csak megbízható bolttól rendelj) teljesen biztonságos, amit a kártyás fizetéssel lehet a következő szintre emelni
– mondta Mondovics Péter, a Mastercard marketing igazgatója.
Ez pedig már nem pusztán a karácsonyi időszakra korlátozódik. A Mastercard által támogatott 2021-es Fizetési Élmény Riport kimutatta, hogy a magyarok egy jelentős része is rendszeresen él az online vásárlás lehetőségével: az év minden napján szinte minden élethelyzetben rendelnek a netről. Az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online, miközben az ágyában feküdt, vagy a tévét nézte. Munkahelyen, munkaidőben 45 százalékuk intézett már digitális vásárlást. Sőt, 17 százalékuk a vécén üldögélve, 3 százalékuk pedig vezetés közben vett valamit az internetről.
Van összefüggés aközött, hogy milyen helyzetben és mit vásárolunk. Például a fürdőszobából, vagy a mellékhelyiségből legtöbbször háztartási termékeket veszünk, életveszélyes helyzetben – például biciklizés vagy vezetés közben –legtöbbször műszaki cikkeket rendelünk.
A magyarok 31 százaléka negyedévente minimum egyszer vásárol a netről. Az e-shopperek többsége még mindig a 18-39 éves korosztályból kerül ki. A tipikus hazai online vásárló egyébként városban él (77%), legalább érettségivel rendelkezik (84%), és 55 százalékuk háztartásának havi nettó jövedelme meghaladja a 300 ezer forintot.
Az e-kereskedelem lendülete vélhetően a koronavírus-járvány végével sem csökken. A felmérés szerint ugyanis 10-ből 9 rendszeres online vásárló magyar minimum annyira aktív tervez maradni idén, mint a 2020-as rekord évben.
Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, megrendelője a Mastercard.