Szerinted minden rendben van az utakon? (x)

2021. december 21. – 12:17

Szerinted minden rendben van az utakon? (x)
Forrás: OTP Mobil

Másolás

Vágólapra másolva

Türelem és empátia – két összetevő, amire nagy szükség lenne az utakon, különösen igaz lehet ez az ünnepek alatt. Akár sofőrként, akár gyalogosként veszünk részt a közlekedésben, az egymásra való odafigyelés elengedhetetlen – erre hívja fel a figyelmet az OTP Mobil közlekedésbiztonsági kampánya is. A jogosítvánnyal rendelkezők 61 százaléka az egyik legégetőbb problémának a forgalomban tanúsított agresszív vezetői magatartást tartja, derült ki a cég megbízásából készített friss, reprezentatív kutatásból – van tehát tér a fejlődésre.

Hosszabb útra indulsz? Vedd meg matricádat Simple applikációval és figyelj másokra is az utakon! Ráadásul már a 2022-es éves megyei és országos autópálya-matricádat is megvásárolhatod az alkalmazás e-Matrica szolgáltatásában!

Egy friss kutatás eredményei alapján a vezetői engedéllyel rendelkezők mindössze 2 százaléka nem észlel problémát a közlekedési kultúrával kapcsolatban, derül ki a magyar lakosság körében végzett felmérésből. Ez a szám annyira alacsony, hogy egyből felmerül a kérdés: tényleg ennyire rossz lenne a helyzet?

A megkérdezettek többsége (61 százalék) a legégetőbb problémák közé a forgalomban tanúsított agresszív vezetői magatartást sorolta. Szintén magas arányban számoltak be olyan jelenségekről is, mint a vezetés közbeni mobiltelefonhasználat, az irányjelző használatának hiánya, a gyorshajtás, a figyelmetlenség, vagy a szabálytalan parkolás.

A kulturált vezetés fogalma alatt mindenki mást érthet, a kutatás ezért azt is vizsgálta, a kitöltők szerint mely autózás közben tanúsított magatartások, szabálytalanságok azok, amelyek már nem férnek bele ebbe a kategóriába. Sokak szerint a büntetőfékezés (61 százalék), a gyalogosokkal szembeni szabálytalanságok (59 százalék), illetve a szabálytalan előzés (58 százalék) ilyen tetteknek minősülnek.

Forrás: OTP Mobil
Forrás: OTP Mobil

„A kutatásból kiderült, hogy a jogosítvánnyal rendelkező kitöltők 45 százaléka, kiábrándítónak értékeli a közlekedési kultúrát. Sokak szerint akkor lehetne kulturáltabb és biztonságosabb a közlekedés, ha az emberek türelmesebben és empatikusabban viselkednének a forgalomban, illetve ha jobban odafigyelnének egymásra. Az OTP Mobil elkötelezett a közlekedésbiztonság, a közlekedési kultúra ügye iránt, hiszen a Simple alkalmazásban több, autósokat támogató szolgáltatás is elérhető. Például autópálya matricát is vásárolhatnak a felhasználóink. Éppen ezért feladatunknak érezzük, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy egy kis odafigyeléssel mindannyian sokkal nagyobb biztonságban érezhetjük magunkat az utakon.” – mondta el Szabó Gergő, az OTP Mobil marketing és kommunikációs vezetője.

Figyelj másokra is az utakon!

A Simple alkalmazást fejlesztő OTP Mobil a Budapesti Autósok Közösségének szakmai támogatásával indította el közlekedéskultúra kampányát annak érdekében, hogy rávilágítson azokra a problémákra, amikkel nap, mint nap szembesülünk az utakon. A kampány alapját egy videósorozat adja, amelyeket neves színészek narráltak és verselve járnak körül egy-egy autós problémakört. A kulturálatlan közlekedés ellen a kultúra eszközével fellépve.

  • A kutatásról

Célcsoport: 18 év feletti jogosítvánnyal rendelkező magyar lakosság.

Adatgyűjtési időszak: 2021.11.26.-12.01

A kutatás elemszáma: 1068 db.

Az aktív mintavétel biztosítja, hogy a megfelelő emberek megfelelő arányban kerüljenek a válaszadói panelből a konkrét mintába.

A felmérés befejezése után, az eredmények reprezentativitásának biztosítása érdekében, az adatokat relatív fontossági értékekkel látjuk el, hogy a minta összetétele közelítsen a nemzeti profilhoz (statisztikai súlyozás).

Ez a módszertan megfelel annak, ahogyan minden kutatóintézet finomhangoló intézkedésként súlyozza az adatokat.

A Pulzus © Kutatási Rendszer esetében életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus alapján végezzük el a súlyozást.

A statisztikai súlyozás elvégzésével eredményeink az ország egészének, vagy a kutatás témájának megfelelő társadalmi, fogyasztói csoportnak a véleményét, szokásait, cselekvési szándékait megbízhatóan tükrözik.

  • Az OTP Mobil Kft.-ről

Az OTP Bank 2013-ban azzal a céllal alapította OTP Mobilt, hogy a csoport fintech cége legyen. Az OTP Mobil három legismertebb szolgáltatása a Simple alkalmazás, a SimplePay online fizetési megoldás és a 2020 szeptember óta elérhető, kifejezetten a kkv-k számára fejlesztett SimpleBusiness alkalmazás. A három szolgáltatásból álló Simple ökoszisztéma mára több mint 2 millió felhasználó mindennapjait teszi egyszerűbbé.

  • A Simple by OTP alkalmazásról

A Simple alkalmazás egy olyan hazai fejlesztésű, integrált alkalmazás, amely a mobilfizetést ötvözi számos, az életet egyszerűbbé tevő szolgáltatással, mint például a köztéri parkolás fizetése, autópálya-matrica vásárlása, mozi- és koncertjegyek vásárlása vagy a biztosításkötés. Ingyenesen letölthető a Play Store-ból és az App Store-ból, szolgáltatófüggetlen, bármely bank által kibocsátott bankkártyával használható és szinte minden okostelefonra telepíthető. További információk: www.simple.hu

  • A SimplePay online fizetési megoldásról

A 2015 novemberében elindított fizetési megoldással már több ezer webshopban találkozhatnak a vásárlók és a Simple-fiók segítségével akár pillanatok alatt fizethetnek az elmentett bankkártyájukkal. A kereskedőknek egyszerű és gyors integrációt kínál a szolgáltatás, akik az online fizetésekhez köthető, legújabb technológiai megoldások közül választhatják ki a számukra megfelelő lehetőségeket. További információk: www.simplepay.hu

  • A SimpleBusiness alkalmazásról

A SimpleBusiness egy olyan hazai fejlesztésű alkalmazás, amely a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás előnyeit ötvözi POS-terminál telepítése nélkül, így segítve a kkv-k és egyéb szolgáltatók munkáját. A SimpleBusiness QR-kódos vagy linkes fizetési hivatkozásai bármely bankkártyáról kifizethetők. A Simple alkalmazás felhasználói Simple-fiókjuk segítségével még gördülékenyebben kiegyenlíthetik tartozásukat a SimpleBusiness-en keresztül. További információk: www.simplebusiness.hu

Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, megrendelője az OTP Mobil.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!