Online vásárlunk, de ismerjük a lehetséges veszélyeket? (x)

2021. szeptember 29. – 10:58

Online vásárlunk, de ismerjük a lehetséges veszélyeket? (x)
Forrás: OTP Mobil

Másolás

Vágólapra másolva

A Visa és az OTP Mobil legfrissebb online és applikációs kutatásából kiderül, hogy a felnőttkorú, bankkártyával rendelkező lakosság 96% vásárolt már online, azonban még mindig akadnak megválaszolatlan kérdések, ha például a kártyaadatok védelméről van szó. Egy kis tudatossággal azonban sokkal biztonságosabban vásárolhatnánk az online térben, ezt hivatott segíteni a két cég közös edukációs kampánya.

A reprezentatív kutatás rámutatott, hogy a kitöltők 58% kizárólag bankkártyát használ online vásárlás esetén. A válaszadók több mint fele közvetlenül a rendelés leadása után már kiegyenlíti a számlát, csak egyharmaduk használja továbbra is az utánvét lehetőségét, vélhetően azért, mert tartanak tőle, hogy esetleg nem kapják kézhez a megrendelt terméket: 31% nyilatkozta azt, hogy az utánvétes megoldás segítségével védekezik az esetleges kellemetlen meglepetések ellen.

A kutatásról

Célcsoport: 18 -60 év közötti bankártyával rendelkező magyar lakosság.

Adatgyűjtési időszak: 2021.08.12. – 2021.08.17

A kutatás elemszáma: 1002 db.

Az aktív mintavétel biztosítja, hogy a megfelelő emberek megfelelő arányban kerüljenek a válaszadói panelből a konkrét mintába.

A felmérés befejezése után, az eredmények reprezentativitásának biztosítása érdekében, az adatokat relatív fontossági értékekkel látjuk el, hogy a minta összetétele közelítsen a nemzeti profilhoz (statisztikai súlyozás).

Ez a módszertan megfelel annak, ahogyan minden kutatóintézet finomhangoló intézkedésként súlyozza az adatokat.

A Pulzus © Kutatási Rendszer esetében életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus alapján végezzük el a súlyozást.

A statisztikai súlyozás elvégzésével eredményeink az ország egészének, vagy a kutatás témájának megfelelő társadalmi, fogyasztói csoportnak a véleményét, szokásait, cselekvési szándékait megbízhatóan tükrözik.

Habár a kitöltők 46%-a nyilatkozta azt, hogy általában fennakadás nélkül zajlik le a rendelés, vannak, akiknek volt már negatív tapasztalata (42%) a termék átvételekor. Az ilyen esetekben jó, ha például tisztában vagyunk az úgynevezett chargeback eljárás előnyeivel, amelynek lényege, hogy miután a vásárló jelezte a problémát a számlavezető bankjának, az a nemzetközi kártyatársaságok előre meghatározott irányelvei alapján kivizsgálja az esetet és, mennyiben bebizonyosodik, hogy jogos az ügyfél panasza, a kérdéses összeget jóváírják a számláján.

Mi teheti biztonságosabbá a vásárlást?

Itthon a SimplePay jelenti az egyik legegyszerűbb megoldást, hiszen az adatok könnyen elmenthetőek a Simple-fiókba és a webes fizetés során nem kell újra és újra begépelni a kártyaadatokat. Ez plusz védelmet nyújt a felhasználók számára, hiszen ha nincs náluk a bankkártyájuk vagy éppen olyan helyzetben vannak, amikor nem szívesen veszik azt elő, gördülékenyen, biztonságosan tudnak fizetni. A mentett kártyaadatokon túl biztonságot jelent, ha alaposan megnézi az ember a weblap linkjét, ugyanis az URL kezdésben, a https betűszóban az „s” betű a biztonságos kapcsolatot jelöli. Plusz segítséget jelenthet döntésünkben, ha alaposan átböngésszük az adott weboldalt fizetés előtt, így könnyen kiderülhet, hogy megbízható oldalon készülünk-e vásárolni, vagy sem. A tranzakciós értesítők beállításával is nyugodtabbak lehetünk, ha figyeljük a pénzmozgást és bármi gyanúsat észlelünk, érdemes felvenni a kapcsolatot a számlevezető bankunkkal.

További információkat a biztonságos online vásárlásról az alábbi oldalon találsz.

Forrás: OTP Mobil

Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, aminek a megrendelője az OTP Mobil.