Pusztazámori kastélyban búcsúzott az idei fesztiválszezon (x)
2021. szeptember 2. – 10:59
A pandémiás időszak az egyik legsúlyosabb hatással a rendezvényiparra, azon belül is a klubkoncertekre és a fesztiválokra volt. 2020 augusztus végén volt egy rövid sáv, amikor még lehetett 500 fő alatti bulikat szervezni, és ekkor állt össze egy rakás magyar zenész, hogy ha már kimaradt nekik a komplett nyári fesztiválszezon, legalább egy picit tudjanak közönség előtt zenélni. Ez lett a La Boum Pusztazámoron, ami egyszerre egy minifesztivál és egy nagyon személyes házibuli. Az After Sajó Dáviddal podcast legújabb adása a 2021-es La Boumra látogatott el, ahol a szervezőkkel és a fellépőkkel beszélgettünk a kis és nagy fesztiválok közti különbségekről, a pandémiás időszak hatásairól és arról, hogy mi a jobb: hatalmas embertömegnek játszani, vagy csak pár embernek egy sokkal meghittebb környezetben.
A La Boum és az After Sajó Dáviddal podcast főtámogatója a Mastercard.
A pusztazámori kúria egy régi nemesi család tulajdona volt, a háború után iskolaként üzemelt, majd Krajcsovics János filmes és régiségkereskedőhöz került. Az épületet ma a fia üzemelteti, Krajcsovics Olivér, aki többed magával ott is lakik a kastélyban, illetve rendezvényeket szerveznek a helyszínen. Olivér nem mellesleg a Francesco és a haverok nevű punkzenekarban játszik.
A helyszínt még annak idején Henri Gonzo, a Fran Palermo frontembere szemelte ki magának, hogy aztán 2020 augusztusában több különböző magyar zenekar tagjaival (Mary Popkids, Bohemian Betyars, Middlemist Red, Run Over Dogs) összeálljanak, és egy pici fesztivált csináljanak, ami inkább egy nagy házibulira hasonlít. Nem véletlenül kapta a fesztivál a La Boum nevet, ami az 1980-as Házibuli című Sophie Marceau-filmből lett kölcsönözve.
"Ha belép valaki ebbe a milliőbe, akkor hamar észreveszi, hogy nem egy technobuliban van, ahol négy betonfal veszi körbe, és azt csinál, amit akar.” – meséli a házigazda Olivér azzal kapcsolatban, hogy hiába van rengeteg antik bútor és tárgy a helyszínen, az eddigi évek során még csak egy üveg sem tört be a kastélyban.
Az After Podcast helyszíni adásában a házigazda mellett több fellépő zenész és szervező is megszólalt, mint Topuzidisz Dimitrisz (Fran Palermo), Áron András (Lazarvs), Czeglédi Szabolcs (Run Over Dogs) vagy Kamau Makumi (Mary Popkids). A zenészek főleg arról beszéltek, hogy a nyári fesztiváldömping után, augusztus végén igazából egy jó és kellemes levezetés egy ilyen eseményen játszani, és mindenki lelkének jót tesz a környezetváltozás.
"A fesztiváloknak megvan egy ilyen hangulata, hogy minden ki van számolva, ugyanazokat a backstage bútorokat látod, le van fóliázva még, az árcimke rajta van, tehát azért az még mindig egy konstruált közeg. Ami azért van ott, mert ott 10 napig buli van. (...) Itt meg olyan, mintha a nagyanyánknál lenne egy nagy házibuli. -meséli Topuzidisz Dimitrisz, a Fran Palermo zenekar gitárosa.
A szervezők ráadásul arra is figyelnek, hogy a fellépőlista összeállításánál legyen egy erős kurátori hozzáállás. Idén több külföldi fellépő is eljött, mint a perui flamenco gitáros, Alex Torres, vagy az amerikai zenei sajtóban évek óta körbeajnározott dán punkzenekar, az Iceage énekese, Elias Bender Rønnenfelt.Rajtuk kívül számos feltörekvő és izgalmas magyar produkció is helyet kapott a programban, mint Deva, a Mordái, az Analog Balaton, Perrin vagy az inkább az extrém metál körökből ismert, de ide egy szolidabb countrys projekttel érkező Áron András és a the Black Circle Orchestra. Arról nem is beszélve, hogy az eseményen pár szerencsés bulizó még egy titkos privát koncertet is kapott a helyszínen, vagyis egy hangulatos kis szobában kizárólag nekik játszott egy különleges alkalmi formáció élőben.
Ahogy a kastélybuli egyik főszervezője és fellépője, a Mary Popkids énekese, Kamau Makumi fogalmazott:
“Az a célunk, hogy a La Boumot egy olyan branddé formáljuk, amelynek van egy olyan kurátori tevékenysége, amire eljönnek az emberek. Tehát nem feltétlenül a lineup miatt, hanem azért, mert
ha a La Boumra jössz, akkor tudod, hogy az egy speciális élmény lesz.”
Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, aminek a megrendelője a Mastercard.