20/20: Kortárs írók és street fotósok közös projektjével vezeti fel új kulturális programját a Mastercard (x)

2020. december 04. – 14:14

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

20/20 néven indult el a világcég online kulturális projektje Magyarországon, melyben kiváló kortárs írók, költők és a Budapest Street Photography Collective tagjai mesélnek közös munkáikon keresztül a digitalizáció, a szegénység és a környezetvédelem problémáiról. December 7-étől tíz napig a Telexen is.

Kulturális programot indít jövőre a Mastercard. Elsőként irodalmi díjat írnak ki 40 év alatti magyar írók számára, de még 2021-ben tervezik a kultúra egyéb területein is ösztönözni a hazai művészeket.

„Felelős vállalatként nagyon fontos számunkra, hogy a napi tevékenységünkön felül olyan, a helyi közösségeket érintő területeken is jelen legyünk, mint például a kultúra. Évek óta elkötelezett támogatói vagyunk a kortárs magyar kultúrának, a mostani lépésünkkel is tovább szeretnénk erősíteni ezt a szerepünket. Mindezek mellett szeretnénk felhívni a figyelmet olyan égető problémákra, mint a szegénység, a digitális leszakadás vagy a környezetvédelem” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A program felvezető kampánya 2020. december 3-án debütált a Könyves Magazin oldalán.

A 20/20 névre keresztelt érzékenyítő kampányban a Budapest Street Photography Collective fotósai:

Bedynski Krisztián, Chripkó Lili, Erdős Dénes, Mónus Márton, Neményi Márton, Soós Bertalan, Szabó Bálint, Szalai Imre, Temesi Ádám és Varga Benedek

dolgoztak fel megadott témákban történeteket, melyekhez 20 kortárs író:

Deres Kornélia, Harag Anita, Grecsó Krisztián, Izsó Zita, Karafiáth Orsolya, Kemény Zsófi, Krusovszky Dénes, Moskát Anita, Lackfi János, Nemes Z. Márió, Parti Nagy Lajos, Peer Krisztián, Seres Lili Hanna, Simon Márton, Sirokai Mátyás, Szabó T. Anna, Szálinger Balázs, Terék Anna, Tóth Krisztina és Závada Péter

írt szöveget.

„A világ a minél mélyebb és sokszínűbb együttműködések irányába tart. A Mastercard nem a válaszaihoz keresett projektet, hanem a kérdéseihez, ami ettől vált izgalmassá. Ahhoz, hogy elképzeljük, milyen lesz Magyarország a jövőben, előbb rögzítenünk kell, milyen most. Sok nézőpont és történet felől közelítünk a válaszokhoz, de még mindig csak kérdések maradnak. Írók, költők és fotósok együttműködése teszi láthatóvá, milyen is volt ez az évünk, és segít tovább gondolni a következő lépést” – nyilatkozta a 20/20 kapcsán Valuska László, a Könyves Magazin főszerkesztője.

„Nagyon örültünk, hogy megkeresett minket a Mastercard ezzel a feladattal, mert bár a street fotó céljait, ambícióit tekintve nem egy kritikus műfaj, attól még rámutat vagy rákérdez bizonyos társadalmi problémákra, nehézségekre, pozitív vagy negatív tendenciákra. A legegyszerűbben fogalmazva tükröt tart és amennyire lehet, semleges marad. Nem tolmácsol, csak közvetít” – mondta a Budapest Street Photography Collective gondolatait tolmácsolva Chripkó Lili fotós. „Nagyon fontosnak tartottuk, hogy mindegyik témát giccs és közhelyek nélkül jelenítsük meg. A képekben vagy azok mögött rejlő empátiánkat a hozzájuk fűzött irodalmi alkotások is aláhúzzák.”

A 20/20 projektben készült művekből december 7. és 16. között a Telexen is bemutatunk naponta egy-egy részletet.

Ez a cikk egy fizetett promóció, úgynevezett PR-cikk, aminek a megrendelője a Mastercard.