Barbenheimer: már az első napon eldőlt, melyik filmre kíváncsibbak a mozizók
2023. július 22. – 17:43
Hónapokon keresztül mémek, viccek és cikkek tárgya volt, hogy egy napra szervezték az idei év két nagy mozis dobását, a Barbie-t és az Oppenheimert. Egy ponton még az is felmerült, hogy a nagyobb mozis bevétel érdekében az Oppenheimer megjelenését eltolják, de ez végül nem történt meg. Így minden csalás, ámítás nélkül küzdött meg egymással a két film, a mozik jegyárbevételéből pedig kiderült, hogy a nézők igazából melyikre voltak kíváncsibbak. A válasz:
A Barbie-ra, nem is kevéssel.
A CNBC azt írja, hogy az első vetítési napon, azaz csütörtökön a Barbie az amerikai mozikban 22,3 millió dolláros árbevételt hozott, míg az Oppenheimer „csak” 10,5 millió dollárt. Ez alapján arra tippelnek, hogy az első hétvégéjén a Barbie összesen 140 millió dolláros jegyárbevételt termelhet, míg az Oppenheimer 40-60 milliót.
Ez a Barbie esetében jóval az előre várt eredmények felett van, korábban olyan becslések keringtek az interneten, hogy az az első hétvégén 90 milliót hozhat a házhoz, ez az Oppenheimernél 40 millió körül volt.
Az igazi moziőrültek közül rengetegen megfogadták, hogy egy napon fogják megnézni a két filmet (ezt nevezték Barbenheimernek), az első nap eredménye alapján azonban a többség nem ezt tette. Ez persze nem is meglepő, hiszen a két film teljesen más közönségre lő.
Az egyszerre megjelenő két filmről és az ebből kialakult jelenségről ebben a cikkünkben írtunk hosszabban. A Barbie-ról szóló kritikánk itt olvasható, az Oppenheimerről szóló pedig ezen a linken.