A kormányközeli Pesti TV a nézőktől kért segítséget, mire Vaszily elbeszélgetett velük, és inkább eltüntették az egész közleményt

2021. szeptember 16. – 15:05

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Pesti TV nevű kormányközeli tévécsatorna és a PestiSrácok.hu nevű kormányközeli portál szerkesztősége csütörtökön egy közleményt adott ki, egy nyílt levelet és tiltakozást, amiből kiderül, hogy két hete szerződések és finanszírozás nélkül készítik a tartalmaikat. FRISSÍTÉS: A közleményt péntek reggelre levették, emlékét már csak a kommentek őrzik.

Ahogy arról korábban ebben a cikkben részletesen is írtunk, a csatorna beindítása mindenestül 800-1000 millió forintba kerülhetett, az érdemi tőkét a fiatalosnak és belemenősnek szánt tévébe egy Mészáros Lőrinc pénzével sáfárkodó vagyonkezelő tolta bele, a Bizalom Vagyonkezelő 500 millió forintot adott a Progress Mediába.

A Pesti TV idén májusban a jelek szerint már szintén finanszírozási problémákkal küzdött, értesülések szerint késtek a fizetések a tévénél, a cégnek pedig közösségi finanszírozáshoz (avagy ahogy más portálok esetében hívták: „tarháláshoz”) kellett folyamodnia.

A Media1 korábban beszámolt arról, hogy a Pesti TV médiaszolgáltatója, a Vaszily Miklós érdekeltségébe tartozó Progressive Media vizsgálatot rendelt el a tévénél. Szeptember elsején pedig a tévé felmondta a gyártási szerződését a Gerilla Press Kft.-vel, ami a főszerkesztő Huth Gergely, és a felelős kiadó Szenvedi Zoltán érdekeltségébe tartozott. Vaszily Miklós később ígért tájékoztatást a Media1 portálnak.

Ez a döntés gyakorlatilag azt jelentette, hogy a műsorok gyártása átkerült egy másik céghez, az évtizedes múlttal rendelkező IKO-hoz, amely többek között a TV2 műsorait is készíti, a Gerilla Pressnél pedig a tartalmi kompetenciák maradtak meg, miközben a bevétel egy jelentős részétől elestek, írja a Media1.

A csütörtöki közleményt a PestiSracok.hu kiadója, az Insider Media, illetve a Gerilla Press adta ki közösen. Ebben a közleményben azt írják, hogy amikor a Progressive Media átvette a céget, „semmilyen kifogásolható tevékenységet, kifizetést nem találtak és nem jeleztek” feléjük.

A közlemény szerint Az Insider Media Kft. szeptembertől mindössze 15,3 millió forintért tett ajánlatot a Pesti TV havi 180 órányi tartalmának elkészítésére, „a forgatott riportok és stúdióműsorok óránkénti 80 ezer forintos megbízási díja a szakmában példátlanul alacsonynak számít,” írják.

A közlemény megjelenése után küldtünk kérdéseket a Pesti TV és a PestiSracok.hu főszerkesztőjének, Huth Gergelynek is. Ezekre a cikk megjelenéséig nem érkezett válasz, azonban péntek reggel a HVG kiszúrta, hogy a kormányközeli portálról teljesen eltüntették a belső konfliktusra és pénzügyi problémákra utaló közleményt. A PestiSrácok.hu oldalról eltűnt a nyílt levél, melyben a helyzetük „ellehetetlenítése” miatt kértek segítséget a közönségüktől. A helyén most csak ennyit lehet olvasni „Köszönjük :)” címmel:

Köszönjük nézőinknek és olvasóinknak a sok születésnapi jókívánságot, kiállást és bátorítást!

Az okokról pénteken Vaszily Miklós a Media1-nek azt mondta, hogy végül „sikerült tisztázniuk a félreértéseket, a vélt vagy valós sérelmeket” Huth Gergellyel és a munkatársakkal, Vaszily elmondása szerint Huthék a csütörtöki beszélgetésen megértették és elfogadták a nyáron előre jelzett szerződéses változásokat, azt, hogy szeptembertől már nem az ő cégük, hanem az IKO készíti a műsorokat. Vaszily szerint az alacsony nézettség ellenére a Pesti TV működése egyelőre biztosított, majd jövőre fogják áttekinteni a kormányközeli TV helyzetét.

Már egy éve van Telex! 🎉

Ez azt is jelenti, hogy sok támogatónk regisztrációja lejárt. Ha e-mail-címed megadásával kéred, megnézzük, hogy tartozik-e regisztráció az e-mail-címedhez, és ha igen, milyen támogatási adatokkal.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!