Nem kap frekvenciát a Klubrádió, a Médiatanács eredménytelennek találta a 92,9 MHz-es frekvenciára kiírt pályázatát

2021. március 11. – 12:58

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Nyertes nélkül zárta le a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa szerdán a Budapest 92,9 MHz rádiós frekvencia pályázati eljárását, miután az eljárásban egyetlenként bennmaradt pályázó, a Klubrádió Zrt. ajánlatát is érvénytelennek találták, írja az NMHH közleményében. A döntés ellen a pályázó tizenöt napon belül jogorvoslattal élhet.

A Médiatanács közleményében azt írja, megvizsgálták a Klubrádió pályázati ajánlatát, és megállapították, hogy az több szempontból sem felel meg a pályázati előírásoknak. Szerintük „a nyilvános cégadatok vizsgálata alapján megállapítható, hogy a Klubrádió több éven át tartó törvénysértő gazdálkodása miatt a hatályos cégjogi szabályok értelmében bármikor kényszertörlési eljárás indítható ellene. A hazai és európai médiaszolgáltatási pályáztatási gyakorlat alapvető és általános elvei szerint a korlátosan rendelkezésre álló rádiós frekvencia működtetésére egy bizonytalan és törvénysértő gazdasági helyzetben lévő vállalkozás nem megfelelő.” A Médiatanács szerint a Klubrádió pályázata pedig „lényegi műsortervi hibákat tartalmaz. A benyújtott műsorterv nem felelt meg a rádiózás alapvető követelményeinek, ellentmondásokat tartalmazott, melyek az eddigi bírósági döntések alapján nem mérlegelhető, objektív hibák, így egyetlen pályázat esetében sem fogadhatók el. A hazai következetes bírósági joggyakorlat, a médiatörvényben megfogalmazottak és az egyenlő elbánás kötelező elvei alapján a Médiatanács nem tekinthetett el a pályázati anyagban ejtett hibák megállapításától.”

Minderre a Klubrádió közleményében röviden úgy reagált, „a jogsértő médiatanácsi határozatot a Klubrádió keresettel támadja meg, műsorát pedig a bíróság majdani döntésétől független, változatlan formában folytatja az interneten”.

Arató András, a Klubrádió elnöke a Telexnek erre úgy reagált,

„ez egy végtelenül aljas, gyáva és jogellenes döntés. Meglepődni már nem tudok semmin, számítani mindenre lehetett. Régen összeomlott a jogállam Magyarországon, tehát azt feltételezni, hogy tisztességesen történik itt valami, az meglehetősen naiv dolog”.

A Klubrádió tizenhét oldalas indokolást kapott a Médiatanácstól, aminek egyik pontjáról Arató azt mondja, „ha lehet azzal indokolni, hogy a pályázatban az egyik műsor ismétlésének a belső tartalma nincs úgy kidolgozva, mint az eredetije, akkor hol tartunk már”. Azt is kifogásolta a Médiatanács, hogy a Klubrádió egyik műsora, a Kovátsműhely az egyik helyen ötven, a másik helyen már hatvan perces műsoridővel szerepel. „Olyannal kötekednek, ami nincs is benne a pályázati előírásban”, mondja Arató.

Hozzátette, a Klubrádió a döntést perre viszi a közigazgatási bíróságnál, „aminél már tapasztaltuk, hogy politikai befolyástól való mentességét azt bőségesen elvesztette”.

Hosszú huzavona

Az NMHH 2020 szeptemberében bürokratikus szabálysértésekre hivatkozva nem újította meg a Klubrádió frekvenciajogosultságát, és új pályázatot írt ki a 92,9 MHz-es frekvenciára. Ezen a Klubrádió mellett két másik pályázó indult, a Spirit FM-et működtető Közösségi Rádiózásért Egyesület, valamint a márciusban alapított LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. is, amely mögött Bíró Balázs, Andy Vajna egykori médiajogásza áll. Ezen a pályázaton azonban különféle kifogások miatt nem született győztes, és a Klubrádión kívüli pályázókat ki is zárták – viszont az LBK Médiaszolgáltató az NMHH döntését bíróságon támadta meg, ami miatt az NMHH felfüggesztette az egész frekvenciapályázatot. Aztán a pályázók egy idő után visszaléptek, és csak a Klubrádió maradt az egyedüli induló a frekvenciáért.

Az egyik utolsó nem kormányközeli rádió elhallgattatása komoly visszhangot váltott ki már nemzetközi szinteken is, hiszen maga a Médiahatóság (amelynek elnöke, Karas Monika Habony Árpád volt ügyvédje) az, amely évek óta mindent megtett annak érdekében, hogy a Klubrádió ne tudjon zavartalanul működni.

A Klubrádiót itt tudja élőben hallgatni.

A Klubrádió február 14-én kapcsolta le magát a rádiófrekvenciáról, az utolsó napról videót is készítettünk: