Veszteséges volt 2019-ben a Mediaworks, Mészáros médiacége

2020. október 1. – 12:46

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Először közölte konszolidált árbevételét Mészáros Lőrinc médiaóriása, a Mediaworks, amely 2019-ben 70,8 milliárd forintos árbevétel mellett 1,44 milliárd forintos veszteséggel zárt.

Ez alapján a 97 milliárd forint állami támogatásból működő közmédia után a Mediaworks az ország második legnagyobb médiavállalata, jelentősen megelőzve a 42 milliárd forintos forgalmat generáló RTL Klubot.

A cégnyilvántartásban hétfő este megjelent adatokból kiderült, hogy a Mediaworks alá tartozó Közép-európai Sajtó és Média Alapítványnál (KESMA) összegyűjtött sajtótermékek egy része, így a Bors, a Ripost, a Szabad Föld, a 888.hu, a Lokál, az egyes megyei lapok kiadói csak 2019-ben olvadtak be a Mediaworksbe.

A beszámoló adatai alapján tudni azt is, hogy az 1,44 milliárd forintos veszteség legnagyobb részét a Retro Rádió (-313 millió forint) hozta össze, a Mandiner -100 milliót termelt, míg a helyi baloldali vezetést támadó Szegedma.hu -63 millió forinttal zárt, írja a Népszava.

Az 1,44 milliárdos veszteségbe beleszámított a teljes Mediaworks átvilágítása is, amely során kiderült, hogy több orgánum eredeti kiadójánál az adózott eredményen felül az eredménytartalék is mínuszos volt, vagyis évek óta több volt a kiadásuk, mint a bevételük, és ezt is rendezni kellett.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!