Három év alatt 1 milliárd dollárt fizet a Google a hírekért
2020. október 1. – 14:28
frissítve
Az online média szempontjából fontos bejelentést tett csütörtökön a Google elnök-vezérigazgatója, Sundar Pichai, a cég ugyanis a követkető 3 évben összesen 1 milliárd dollár szán arra globálisan, hogy a kiadóknak fizessen a hírekért.
A médiavállalatok és a Google régóta hadban áll amiatt, hogy az óriáscég lényegében kompenzáció nélkül használja fel a keresőmotorjában a hírek tartalmát. A harcban elsősorban az európai kiadók voltak a leghevesebbek, de világszerte vannak követőik.
A Google News Showcase névre hallgató új termék először Németországban és Brazíliában indul majd el, előbbi országban többek között a Der Spiegel, a Stern és a Die Zeit, míg utóbbiban a Folha de S.Paulo, a Band és az Infobae lesz a partnerük, írja a Reuters.
A második lépcsőben Belgium, India és Hollandia következhet, majd újabb országokban tervezik az indulást. Egyelőre több mint 200 kiadóval kötöttek megállapodást Argentínában, Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Nagy-Britanniában és Németországban.
Pichai kiemelte, hogy a beígért 1 milliárd dollár az eddigi legnagyobb összeg, amit hasonló projektre fordítanak. A Google News Showcase elsőként az Google News szolgáltatásban és az androidos készülékeken indul majd el, később pedig az Apple termékeire is bevezetik.
Miközben a német Spiegel csoport kiadó üdvözölte a döntést, addig az Európai Kiadók Tanácsa (European Publishers Council, EPC) inkább kritizált, mondván a Google ezzel az új termékkel maga diktálhatja a feltételeket, és kijátszhatja az érvényben lévő jogszabályokat, amelyek a fair körülményeket teremtenék meg.