Tiltotta az X az Európai Bizottság hirdetési fiókját, igaz, már 2023 októbere óta nem is használják

794

Olyan linkeket posztoltak, amikről a felhasználók azt gondolhatták, hogy azok videók, így próbálták mesterségesen megnövelni az elérést – ezzel indokolta Nikita Bier, az X termékfejlesztési vezetője vasárnap, hogy miért tiltotta a vállalat az Európai Bizottság hirdetési fiókját a platformon. A hirdetési fiók egy, a főfiókhoz kapcsolt másik fiók, melynek kifejezett célja a kampányok, hirdetések menedzselése. Az Euractiv cikke szerint az Európai Bizottság főfiókja továbbra is elérhető.

A lépést széles körben válaszlépésként tekintik arra a büntetésre, amit a Bizottság szabott ki múlt héten az X-re: az Európai Bizottság ugyanis 120 millió eurónyi (akkori árfolyamon több mint 45 milliárd forintnyi) bírságot szabott ki az X-re, mert megsértette a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály (DSA) szerinti átláthatósági kötelezettségeit. Az ellenőrzött fiókokat jelző kék pipa megtévesztő kialakításával, a hirdetési adattár átláthatatlanságával, és a nyilvános adatoknál a kutatók akadályozásával volt gond, közölte az uniós testület.

A hétvégén Elon Musk elítélte az EU-t, azt zsarnoki, nem választott bürokráciának nevezte, „amely elnyomja az embereket”, és az EU megszüntetésére szólított fel. Az amerikai kormányzat is keményen bírálta az EU kezdeményezését. Andrew Puzder, az Egyesült Államok EU-ba akkreditált nagykövete szerint a bírság túlzó, és az „amerikai innovációt célzó uniós szabályozási túlkapás” eredménye.

Az Európai Bizottság szóvivője vasárnap azt közölte, hogy a Bizottság „mindig jóhiszeműen használja az összes közösségi média platformot”, és megjegyezte, hogy 2023 októberében a Bizottság felfüggesztette az összes fizetett hirdetést vagy szolgáltatást az X-en.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!