Hiányzott egy irányító a toronyból a katonai helikopter és az utasszállító repülőgép washingtoni ütközésekor
Egy kormányzati forrás szerint kettő helyett csak egy légiforgalmi irányító felügyelte a washingtoni Ronald Reagan repülőtér közelében tartózkodó repülőgépek és helikopterek fel- és leszállását, amikor helyi idő szerint szerdán, este kilenc óra körül összeütközött az American Airlines leszálláshoz készülő repülőgépe, illetve egy Black Hawk típusú katonai helikopter, majd roncsaik az Egyesült Államok fővárosát átszelő Potomac folyóba zuhant, írja a BBC.
A jelenleg zajló vizsgálattal kapcsolatban Sean Duffy amerikai közlekedési miniszter elismerte, hogy túl kevesen voltak a toronyban a baleset idején. Leszögezte, hogy szerinte nem normális, hogy szokásosnál egy órával korábban csökkentették a légi irányítók létszámát. A miniszter megkérdőjelezte továbbá azt is, hogy valóban szükséges volt-e a katonai kiképzőrepülés megtartására ebben az időpontban, hiszen a helikopter akár hajnali egy órakor is felhasználhatott volna, amikor minimális a forgalom a repülőtéren. Kijelentette, hogy a katonák megfelelő kiképzése és a légi utasok biztonsága egyaránt fontos.
Az amerikai média forrásai szerint a baleset eddig feltárt körülményei rávilágítanak arra, hogy az Egyesült Államok légiforgalmi irányító létesítményeinek több mint 90 százaléka a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság (FAA) által javasolt létszám alatt működik. Duffy szerint régóta nincs elég légi irányító Amerikában, a meglévő szakemberek pedig stresszesek, túlterheltek, ami nem mentség, csupán a valóság, tette hozzá.
Az összesen hatvanhét ember halálát okozó baleset körülményeiről a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács (NTSB) igazgatósági tagja, Todd Inman elmondta, hogy az előzetes adatok szerint a helikopter körülbelül 60 méter magasan repült az ütközés előtt, ami a helikopterek számára a repülőtér közelében engedélyezett repülési magasság maximumának felel meg.