Magánál van és kommunikál a dél-koreai légi katasztrófa egyik túlélője

2024. december 29. – 18:46

Másolás

Vágólapra másolva

Az őt kezelő kórház igazgatójának nyilatkozata alapján már magánál van és kommunikál a thaiföldi Bangkokból a dél-koreai Muanba tartó Boeing 737-800-as repülőgép vasárnapi katasztrófájának egyik túlélője, egy 33 éves utaskísérő. A férfi teljesen beszédképes, emlékezetvesztést sem tapasztaltak nála – írja a dél-koreai Jonhap hírügynökség.

„Amikor magamhoz tértem, már kimentettek” – mondta az egyelőre csak I (Lee) néven ismert férfi az orvosoknak. Az utaskísérőt a baleset után először egy mokpói kórházba vitték, ezután szállították át az onnan 311 kilométerre fekvő Szöulba, ahol az orvosok beszélni is tudtak vele. A férfi szellemileg teljesen épnek tűnik, de több csontja is eltört, és a potenciális idegsérülések miatt egyelőre a teljes bénulás sincs kizárva nála. A kórház igazgatója azt is közölte, hogy

a baleset részleteiről nem kérdezték őt, mert az orvosok szerint ez nem segítené a gyógyulását.

A baleset másik túlélőjét, egy 25 éves nőt, aki szintén utaskísérő volt a gépen, és egyelőre Ku (Koo) néven lehet ismerni, egy másik szöuli kórházban kezelik. Neki a feje és a bokája sérült meg, de nincs életveszélyben. Róla nem nyilatkoztak az orvosok az újságíróknak, annyit lehet tudni, hogy az állapota stabil. Azt továbbra sem lehet tudni, hogy pontosan mi okozhatta a balesetet, de több szakértő is kétségbe vonta már, hogy kizárólag egy madárraj áll a háttérben.

Jelen állás szerint az elég valószínű, hogy a gép tényleg ütközött egy madárrajjal, mert a leszállást megelőzően a légiforgalmi irányítás madárrajra figyelmeztető jelzést adott ki, és egy, a gépen ülő utas is arról írt egy hozzátartozójának, hogy madár csapódott a hajtóműbe. Ez elméletileg vezethet ahhoz, ami a felvételek alapján történt, vagyis hogy a madarak nemcsak a hajtóművet rongálták meg, hanem az ahhoz kapcsolódó hidraulikus rendszereket is, amelyek a futóműveket engedik ki.

Abban a felvételek alapján minden szakértő egyetért, hogy a katasztrófát végül ez utóbbi okozta, de többek szerint annyira sok minden nem működött a gépen, hogy nagyon valószínűtlen, hogy kizárólag egy madarakkal történt ütközésről legyen szó. Amellett, hogy a gép kerekei nem voltak kiengedve, az is látszik, hogy a gép alig lassított le a földet érés előtt, és a fékszárnyak sem működtek. Egy mai utasszállító repülőgép egy hajtóművel is simán le tud szállni, szóval ebben az esetben valószínűleg mindkét hajtómű meghibásodott.

Az viszont már szokatlan, hogy egy madárraj ehhez vezessen, ráadásul úgy, hogy a három futóműből egyet sem sikerült kiengedni, és a fékszárnyakat sem tudták használni, hiszen ezekre alternatív megoldás is létezik hajtóműhiba esetén. A BBC-nek nyilatkozó szakértő szerint elképzelhető, hogy olyan alacsonyan rongálta meg az ütközés mindkét hajtóművet, hogy a pilótáknak nem volt idejük működésbe hozni az alternatív rendszereket. Jelenleg azonban azt sem lehet kizárni, hogy valami más is szerepet játszott a katasztrófában, erre azonban csak a vizsgálatok lezárulta után derül majd fény.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!