Nem gyártja többé ikonikus háromkerekű töfögőjét a Piaggio Olaszországban

2024. december 1. – 20:09

Nem gyártja többé ikonikus háromkerekű töfögőjét a Piaggio Olaszországban
Ferrari, mi? Piaggio Ape Olaszország déli részén – Fotó: Bakró-Nagy Ferenc / Telex

Másolás

Vágólapra másolva


76 év után nem gördül le több Piaggio Ape a Pisa melletti Pontedera üzem futószalagjáról. „A történelem egy darabja hagyja el Olaszországot” – így vettek könnyes búcsút a lapok a Piaggio ikonikus háromkerekű járművétől. A gyártás ezentúl kizárólag Indiában folyik majd a helyi és az afrikai piacra, ahol a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó korlátozások nem annyira szigorúak.

Mi vezetett az olasz gyártás végéhez?

A döntést pár napja közölték a szakszervezetekkel, amiket nem ért meglepetésként a bejelentés. „Eltekintve a dolog romantikus aspektusától, ez egy olyan döntés, amely azért várható volt. Az Ape motorja egy Euro 4-es kétütemű, egy Euro 5-ös kétüteműt alkotni mechanikai szempontból bonyolult dolog lenne. Vagy ki kellene cserélni az egész motort, de akkor ez már nem lenne Ape” – mondta a szakszervezet titkára. A tartományi titkár szerint pedig „lehet, hogy egyes törvényeket kissé elhamarkodottan vezettek be, mivel úgy tűnik, hogy csak Európát érdekli a környezetszennyezés, míg a világ többi része fütyül rá”.

Az elpusztíthatatlan Ape az olasz utca jellegzetes alakja, én három saját fotóval búcsúzom tőlük.

Piaggio Ape – Fotó: Bakró-Nagy Ferenc / Telex Piaggio Ape – Fotó: Bakró-Nagy Ferenc / Telex
Piaggio Ape – Fotó: Bakró-Nagy Ferenc / Telex
Piaggio Ape – Fotó: Bakró-Nagy Ferenc / Telex

Az Ape első modelljét közvetlenül a második világháború után tervezte Corradino D'Ascanio repülőmérnök, aki a Vespa feltalálója is volt, Enrico Piaggio útmutatásai alapján. A Vespa darazsat, az Ape méhet jelent olaszul, a névválasztásban talán a kis 50 köbcentis kétütemű motorok zümmögő hangja is szerepet játszhatott. Az olaszországi raktárban lévő, már legyártott példányokat még eladják, de utána már csak Indiában készítik majd, ahol már évek óta folyik a gyártás. Létezik amúgy elektromos modell is, például ilyenekre cserélte le a kis takarítójárműveit, szemetes kocsijait sok olasz város.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!